Wanneer is het "juiste" moment?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe jullie wisten of voelde dat het het juiste moment was om zwanger te worden?

Mijn vriend en ik willen graag kinderen en ben net gestopt met anticonceptie. Ik ben 30 en het lijkt nu het perfecte moment omdat alles klopt.
Maar ergens ben ik een beetje bang merk ik, Doordat ik me af vraag hoe mijn werk reageert en hoe mijn zwangerschap zou verlopen.

Hoe ging dit bij jullie?
 
Mijn man en ik hebben sinds 2010 een relatie. In 2019 zijn wij getrouwd en waren toen 24/ 25 jaar oud. 2019 nov was ik voor het eerst zwanger. En in 2020 dec was ik voor de 2 de keer zwanger. Nu hebben wij 2 kids van 1 en 2 jaar. Ik vind jouw leeftijd ook goed voor een eerste dus ga ervoor als je er klaar voor bent. ??
 
Mijn vader zei altijd "het juiste moment komt nooit. Er is altijd wel iets wat eerst moet/kan/je wilt doen" en zo is het. Dus wat mij betreft was het juiste moment het moment dat ik een kindje wilde en mijn partner ook.
 
Hi, hier heb ik best lang gewacht. Ik wist altijd al dat ik graag kindjes zou willen, en op mijn 25e rammelde alles! Maar vanwege een slechte relatie toen is het niet gebeurd. Toen kwam ‘het leven’ tussendoor gefietst en pas 9 jaar verder kwam ik op het punt wat ik mezelf beloofd had. Uiterlijk 35 zou ik beginnen, alleen of relatie. Nu ben ik al twee jaar gelukkig getrouwd en inmiddels heel pril zwanger. (Echter niet geheel vanzelf, want ik bleek pcos te hebben) Als het aan mij had gelegen was het eerder gebeurd en mijn partner hetzelfde, maar dit is hoe het voor ons liep en dat is ook prima! Zoals gezegd wordt; er is geen perfect moment! Wanneer het goed voelt, is het goed:) en het kan natuurlijk ook even duren voor het raak is (of niet haha!)
 
Gefeliciteerd met je (prille) zwangerschap!
Je hebt gelijk en ik herken een gedeelte van wat je bedoeld. Vanaf mn 23e was ik er klaar voor alleen had ik de verkeerde man en ben verder gegaan met mezelf ontwikkelen.
In het leven gebeurd er inderdaad altijd wel iets waardoor het niet uitkomt.En het is wat je zegt, Je weet nooit of het mogelijk is. Daardoor wil ik er ook niet achter komen wanneer het te laat is. Maar een zwangerschap word toch mijn toppunt van engineering.
 
Terug
Bovenaan