wanneer is het tijd om te gaan lopen

hoi

Ik ben een moeder van een dochter van 14 maanden.
Mijn dochter wil niet kruipen ook trekt zij zich nog niet
omhoog aan de spijlen van de boks kan dus ook nog niet
zelfstandig staan.
Als we haar zelf op de voetjes zetten kan ze wel een klein beetje stappen
aan de hand.
Wel schuift ze op de kont de kamer door.
Is dit normaal voor deze leeftijd?
Wie kan mij hier andwoord op geven?

Ilona uit Puttershoek

Hoi,

Je hoort heel vaak dat kinderen die billenschuiven later gaan lopen. Het billenschuiven is zo handig dat ze het nut er niet van inzien.
Ik weet niet of je er iets aan kan doen.

Groetjes

Hoi hoi

Ik weet niet wat normaal is, mijn dochter is 11 maanden en trekt zichzelf op in de box, kruipt niet maar doet kont schuiven en loopt goed aan de hand.

Ik heb het eens aan mijn moeder gevraagd en ik ben dus zelf een levend bewijs!
Ik was overal laat mee en liep pas met 17 maanden.

Dus het kan wel hoor dat ze gewoon wat later is!

Succes

liefs Sarah

hoi,
elk kindje doet het op zijn eigentijd!!
je kan je kindje wel stimuleren tot staan,
maar inderdaad als ze billen schuiven dan gaat dit zo snel dat ze het nut van lopen niet zien.
ze moeten wel voor hun tweede jaar kunnen lopen.
het is een kwestie van oefenen en oefenen.
ook kan een loopstoeltje helpen(mogen ze niet telang in op een dag en is vrij prijzig,rommelmarkt is dan ideaal)

succes

hoi

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een loopstoeltje geprobeerd, het gaat erg goed ik hou alleen
bijna geen meubels meer over.
Ha Ha maar het is wel leuk om te zien dat mijn dochter er zoveel
plezier in heeft.

groetjes Ilona

de allombekende "bilschuivers"gaan vaak laat lopen.
Ze hebben in feite de echte kruipfase overgesalegen.
Probeer je kind te stimuleren echt te kruipen dus op handen en knietjes met de buik van de grond.
Als ze dat eenmaal door heeft komt het lopen vaak vanzelf.
Gaat ze dat niet doen dan heb je kans dat ze pas tegen haar tweede verjaardag gaat lopen, iets eerder kan natuurlijk maar vaak zijn ze ruim 1,5 jaar voor ze gaan lopen.
Stimuleer haar niet teveel echt te lopen, als ze het nog niet kan krijgt ze onbewust steeds door DAT ze het nog niet kan en zal ze misschien minder zelfvertrouwen kweken hierdoor.
Het komt vroeg of laat echt vanzelf, mijn dochtertje ging wel gewoon kruipen maar was ook net 17 maanden toen ze zelf ging lopen, je hoopt als ouder dat ze het snel doen maar ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier

Hoi,
Mijn tweede dochter ging pas lopen toen ze anderhalf was.
Ze heeft nooit geoefend ofzo (ze kroop wel). Op een dag stond ze op en liep naar de keuken, zon'n tien meter verder!!!!! Nooit gewiebeld of gevallen. Vreemd was het wel, maar zo zie je maar weer, elk kind op zijn/haar eigen manier.
Ivy

Ik was 22 maanden toen ik voor het eerst ging lopen. Vond het gewoon leuk om overal heen te kruipen. Praten deed ik wel al heel snel, op mn eerste verjaardag hadden mn ouders ballonnen opgehangen en toen ik binnengedragen werd zei ik: ooohhh allemaal ballen!!! Dit staat op film anders had ik het ook niet geloofd. Toen ik mn eerste stapjes deed zei ik : Kijk daphne stapjes doen!!! Het maakt dus niet uit, de ene is sneller met dit en de ander met dat, maar uiteindelijk gaan ze toch allemaal naar school als ze 4 zijn, en maakt het helemaal niet meer uit!!!
Gr Daphne

Terug
Bovenaan