Wanneer is je eisprong na een 'miskraam'?

Hoi dames,
Wij zijn druk aan de klus voor een 2e kindje. Afgelopen keer voelde ik dat het raak was, ik voelde me precies zo als de 1e keer. Alleen is het vruchtje blijkbaar niet of niet goed ingenesteld. Ik werd, na een week overtijd, toch ongesteld. Balen natuurlijk, maar het is niet anders. Maar nu zit ik met de 'berekening' voor de volgende eisprong. Is de volgende eisprong nu 2 weken na de dag dat je ongesteld had moeten worden of 2 weken na de dag dat je daadwerkelijk begon te menstrueren. Daar zit een week tussen, dus wel handig voor de planning ;-) Iemand van jullie die daar ervaring mee of kennis over heeft?
Groetjes, MvIlse.

Hiya!

Ik heb het even proberen op te zoeken, en zoals ik het begrijp is het ongeveer 2 weken na de dag dat je daadwerkelijk ongesteld wordt. Het feit dat je eerst overtijd was heeft er niet zoveel mee te maken.

Ajuus, ilja

was je niet gewoon een week te laat ipv zwanger?
heb je een test gedaan dan?

mijn cyclus is erg regelmatig maar ben ook 1 keertje een week overtijd geweest, getest maar negatief...en werd dus gewoon ongesteld na 1 week.

na je menstruatie tel je weer verder, dus dan krijg je na ongeveer 14 dgn je eisprong. dus niet vanaf de dag dat jij dacht ongesteld te moeten worden, dan loop je een week achter!

hopelijk is het snel raak... tis vervelend dat afwachten iedere maand

Daar is heel weinig over te zeggen wanneer je eispromg is na een miskraam. Het ligt er dan natuurlijk ook aan of je gecurreteerd bent of niet.

Maar meestal duurd het net even wat langer na een miskraam dan normaal.  Je hoort  vaak dat het vanaf de eerste dag van de bloeding (van MK)  ongeveer 5 weken kan duren voordat je weer voor het eerst ongesteld wordt. Wanneer dan je eisprong is kan niemand je vertellen, dat is per persoon verschillend. Maar als je van 5 weken uit gaat is het dus net wat later dan normaal, dus zo rond de 18e dag schat ik zo.

Met testen vlak na een miskraam zou ik toch even wachten. Misschien dat het nog achtergebleven hormoon je blij maakt met iets wat niet is. Dus gewoon even afwachten of je menstruatie écht uit blijft!

Succes!!

Esmé mv Kay

en je eisprong zit normaal, bij cyclus van 28 dgn,  overigens 14 dagen vóórdat je ongesteld moet worden.. dus terug tellen...

Dus als je 28 juni bv ongesteld zou moeten worden dan heb je rond 14 juni je eisprong!

enne,.. google maar eens, daar is de (juiste) info te lezen!!

Als je hier op het forum bij zwangerschap en dan zwangerschap na een miskraam kijk zie je dat ik daar toevallig zelf een onderwerp over heb geopend.

En ook daar zie je dat de reactie's heel uit een lopend zijn!

Ja, zoals jullie nu lezen, ik heb een miskraam gehad. Ik was pas 6 wk + 1dg. Maar toch hakt het het er behoorlijk in. Ik zit nu op mijn eerste menstruatie na de miskraam te wachten (het begon 11 mei en ik eindigde met vloeien op 18 mei) dus ik mag nog ff wachten!

Maar succes, ik weet uit eerste hand dat het een erg onzekere tijd is en dat het vertrouwen in je eigen lichaam echt compleet weg is!

Terug
Bovenaan