Wanneer is lijf toe aan 2e zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb een zoon van 4 maanden en heb samen met mijn vriend besloten dat we liefst snel een 2e kindje willen. Ik vraag me af wanneer je lijf toe is aan een 2e zwangerschap? Moet je een bepaald aantal maanden wachten?
Ik voel me prima. Geef borstvoeding en heb nog geen menstruatie gehad...
Ben benieuwd. Vast bedankt voor jullie reacties. H

He hoi,

Als jullie denken dat je al toe bent aan een 2e kindje moet je er lekker voor gaan.
Ik weet wel dat anatomisch gezien het beste een vrouw 1,5jaar kan wachten na haar vorige zwangerschap. Je hebt dan de meeste kans op een gezond kindje.
Ben je de vorige keer moeilijker in verwachting geraakt, dan adviseren ze na 6 maanden  het weer  te proberen.
Sterkte met jullie beslissing.

Gr. Pam  

he hoi
Ons kindje is van november 2005, dus al een jaar, we willen nu pas voor een tweede gaan, heb je dit gevoel al eerder dan moet je er gewoon voor gaan. Het zal wel druk worden maar je hebt er ook later je plezier van. Mijn probleem is dat ik nog geen menstruatie heb gehad en dus ook niet weet of ik wel of niet zwanger ben aangezien ik de vorige keer ook weinig zwangerschapsverschijnselen heb vernomen. We zien wel.
Pummel

Ik denk dat het per persoon verschillend is. De een hersteld sneller als de ander.
En de een heeft een makkelijkere bevalling gehad als een ander.
Ik denk dat je je dat zelf af moet vragen of je geen klachten meer hebt en  of je lijf voldoende/goed hersteld is voor een nieuwe zwangerschap. Een 2e zwangerschap is zowiezo zwaarder als een eerste. Zeker nu je je kindje nog vooral moet dragen/tillen.

Als jullie denken dat je al toe bent aan een 2e kindje moet je er lekker voor gaan.
Ik weet wel dat anatomisch gezien het beste een vrouw 1,5jaar kan wachten na haar vorige zwangerschap. Je hebt dan de meeste kans op een gezond kindje.
Ben je de vorige keer moeilijker in verwachting geraakt, dan adviseren ze na 6 maanden  het weer  te proberen.
Sterkte met jullie beslissing

Ze adviseren om 1,5 jaar te wachten, maar als je moeilijk zwanger werd na 6 maanden te proberen.
Dit snap ik even niet, want het kan meteen raak zijn.
Meestal als je 1x zwanger bent geweest, dan weet je lichaam hoe het moet.
Hoor je vaak ook bij ivf dat de volgende wel spontaan komt.
Ik zelf had voor mijn zwangerschap geen eisprong en  verloor 1x in de 7 tot 10 weken een paar druppels bloed.  Bij toeval was het meteen raak toen ik wel 1x een eisprong had.
Nu na mijn zwangerschap ben ik precies om de 5 weken ongesteld en flink wat bloedverlies. Dus dat het bij een eerste moelijk ging zegt niks over een mogelijke tweede.

Sterkte met jullie beslissing

Ze adviseren om 1,5 jaar te wachten, maar als je moeilijk zwanger werd na 6 maanden te proberen.
Dit snap ik even niet, want het kan meteen raak zijn.
Meestal als je 1x zwanger bent geweest, dan weet je lichaam hoe het moet.
Hoor je vaak ook bij ivf dat de volgende wel spontaan komt.
Ik zelf had voor mijn zwangerschap geen eisprong en  verloor 1x in de 7 tot 10 weken een paar druppels bloed.  Bij toeval was het meteen raak toen ik wel 1x een eisprong had.
Nu na mijn zwangerschap ben ik precies om de 5 weken ongesteld en flink wat bloedverlies. Dus dat het bij een eerste moelijk ging zegt niks over een mogelijke tweede.

Ja, dat zegt inderdaad niks! Ik was bij mijn eerste kindje pas zwanger na 1,5 jaar.
Bij mijn 2e zwangerschap was het in één maand raak.

Terug
Bovenaan