Wanneer is mijn Nod?

Hoi Dames,

Ik heb even een vraag.

wij zitten in ronde 4, ik heb altijd een cyclus gehad van 28 dagen. Maar afgelopen maand werd ik ineens ongesteld na 27 dagen.

nu weet ik dus niet zo goed welke dag ik nou precies ongesteld moet worden. Wat denken jullie?

op dag 27, op dag 28 of dag 29 dan ga ik gewoon van mijn cyclus weer uit en bereken ik vanaf de dag dat ik ongesteld had moeten worden en niet een dag eerder..

lastig dit...

Hee. Je cyclus kan altijd veranderen tussen de 25 en 35 dagen. Door verschillende invloeden kan je eerder of later ongesteld worden. Ik had zelf een zeer onregelmatige cyclus van soms meer dan 100 dagen! Ga gewoon uit van je gemiddelde, 28 dagen. Soms heb je een late of vroege eisprong en 14 dagen later komt je menstruatie. Als je echt zekerheid wilt, zijn ovulatietesten een uitkomst maar ik zou daar nu nog niet mee beginnen zo vroeg! Zeker als je cyclus zo regelmatig is! Hou het op 28 dagen en als je op dag 29 nog niet ongesteld bent, doe een (vroege) zwangerschapstest! Succes!

Wat een lange cyclus!

Ik heb deze maand wel ovulatie testen gebruikt, meer om mijn gevoel te bevestiging van wanneer ik ongeveer een ei sprong heb. Dag 14 en 15 waren mijn vruchtbare dagen. Vanaf dag 14 tel je er 14 bij dan? Ik zit vandaag op dag 28..

ik dacht eigenlijk dat vandaag mijn Nod is, maar ik durf nog niet te hard te juichen omdat ik bang ben dat m'n menstruatie morgen komt....

en ik heb geen testen in huis.... baal baal haha dus wachten tot morgen moet zowiezo maar vroeg me af wat hier dan gedacht zou worden hihi

Ja bizar lang he! Ik ben gelukkig nu 10wk zwanger!

Ik zou tellen vanaf dag 15 want je ei komt 24 tot 48u na je positieve ovulatietest! Dus dan reken je een beetje ruim. Ik werd echt op de dag gelijk ongesteld (en de laatste x dus niet)

Terug
Bovenaan