Wanneer is ovulatie te laat?

Omdat we binnenkort de medische molen ingaan moet ik nu alvast een temperatuurcurve bijhouden.

Ik heb me eerlijk gezegd nooit zo bezig gehouden met wanneer mijn eisprong viel (omdat we altijd ovulatietesten gebruiken), maar ik kom er nu wel achter dat het volgens mij veel te laat is.

Bij deze cyclus van 34 dagen begon ik op dag 28 pas een lichte verhoging van het lH hormoon te zien. Bij de vorige cycli zat er ook nooit 2 weken tussen ovulatie en menstruatie. Meestal 7 dagen of minder.

Weet iemand of dit wel goed is of heeft iemand daar ervaring mee?

Liefs,
Roos

Hoi Roos09,

Ik heb er geen ervaring mee. Het enige dat ik wel weet is dat elke vrouw anders is en elke cyclus dus ook anders verloopt. Ik heb zelf PCO dus allemaal kleine gaatjes in mijn eierstokken. Ben vorig jaar mei gestopt met de pil en ben eind augustus dit jaar naar het zh gegaan voor hulp. Achteraf bleek het niet meer nodig te zijn. Ben inmiddels 7 weken zwanger. Ik weet dus dat het moeilijk kan gaan en wens je dan ook veel succes met alles.

Liefs jootje30

Zelf heb ik een kortere luteale fase (tussen ei en ongi) dan gemiddeld. 12 ipv 14. De laatste paar cycli had ik er ineens maar 9 of 8 dagen tussen zitten.
Zelf ben ik nog niet naar de gyn geweest met deze vraag (moet woensdag toch), maar heb er wel veel over gelezen. De ene gyn vindt 10 dagen tekort, de ander vindt pas 8 dagen tekort. Het hangt heel erg van je gyn af en of je daarnaast nog 'klachten'hebt die het zwangerworden tegen kunnen gaan.
Aangezien de innesteling tot 10 dagen na je ei plaats kan vinden (bij een late innesteling, meestal tussen de 5 en 7 dagen) lijkt 8 dagen mij vrij kort.

Woensdag 12 oktober moet ik naar de gyn, dan zal ik deze vraag eens voorleggen. Ik houd je op de hoogte!

Liefs Daisy

Ik moet me toch de termen op dit forum eigen gaan maken ;-) Klussen, ongi, luteale fase, haha!

Nu ik binnenkort ook naar het zh moet, komen deze en veel meer vragen ineens op.

Ik heb ook geen idee eigenlijk hoe ik moet tellen. Mijn ongi begint met dag 1 helder rood bloed (klein beetje), vervolgens een dag niets en dan 3 a 4 dagen bruin afscheiding (sorry voor de details). Vervolgens heb ik 1 dag verschrikkelijke krampen en ben ik 'echt' ongi. Dat duurt ongeveer 3 dagen.

Deze cyclus wist ik na 4 dagen al dat het niet was gelukt omdat ik helder rood bloed had. Zo begint het meestal. Maar is dat dan het begin van de ongi of is het begin de dag van de krampen. Als ik afga op het begin van de krampen zit ik wel netjes op 10 tot 14 dagen. Maar waar komt dan het bloed na 4 dagen vandaan? Dat lijkt me niet helemaal normaal.

Zo frusterend dit!

@ Daisy: ik ben benieuwd wat er bij jou wordt gezegd. Ik hou het in de gaten.

Liefs,
Roos

Terug
Bovenaan