Wanneer IVF?

Hoi meiden,

Kan iemand mij vertellen wanneer je nou echt in aanmerking komt voor IVF? Ik heb inmiddels al 9x IUI gehad waarvan ik van de 4e zwanger raakte. Helaas is dit geeindigd in een miskraam. Ik vraag me nu alleen af wanneer ik IVF mag/kan doen. Ik weet dat het zwaar is IVF, maar toch heb ik de hoop een beetje opgegeven met IUI ook al is het een keer gelukt. Ik heb/had ook een hele fijne gynaecoloog maar helaas gaat hij met pensoen! Echt zo balen! Ik zit er nu over te denken om over te stappen naar het Medisch Centrum Kinderwens. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan ik zomaar overstappen als ik dat wil? Ik kom misschien een beetje onwetend over, maar in het ziekenhuis voel ik me altijd zo`n nummertje en kan ik nooit echt me verhaal kwijt.

Hopelijk kan iemand mij helpen! Alvast bedankt!

liefs Kim

Wij hebben 6iui's gehad en zijn toen overgestapt naar IVF.Nu 28wk zwanger na 3de IVF poging. Als ze er geen hoop in zien bij iui san stappen ze vaak over.Wij zijn bij Gwen enkele iui zwanger geraakt en bij mij is endometriose vastgesteld het was dus erg onduidelijk of het zou gaan lukken.

Je kan altijd een second opion in ander zh aanvragen.Hierin ben je geheel vrij om te doen.
En gewoon gesprek aangaan met gyn en voorleggen wat je wil.Weet niet of er bij jullie een oorzaak is vastgesteld?
Want je hebt meer dan 6iui's gehad.

Succes!!

Hoi Wonder 2011

Bedankt voor je snelle reactie.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het gelukt is via IVF :)

Bij ons is er geen oorzaak vastgesteld waardoor het niet zou lukken. Ze houden het onverklaarbare onvruchtbaarheid. Toen ik een miskraam kreeg mocht ik opnieuw voor 6x IUI met Clomid. Helaas tot op heden nog niet gelukt. Ik denk dat ik gewoon is naar een ander ziekenhuis ga om te informeren.

Moet er tussen IUI en IVF ook nog een bepaalde tijd rust tussen zitten? Of gaat dat gelijk door allemaal?

Bedankt voor je reactie en een voorspoedige zwangerschap!

Hoi Kim,

Bedoel je het Medisch Centru Kinderwens in Leiden/Leiderdorp? Volgens mij is die echt goed.
Kom daar zelf ook voor de IUI-inseminaties.
Ik zit in Gouda, maar daar doen ze niet de inseminaties. Wel de rest. Verder heb ik een stel leuke meiden en verschillende gyns. Die verschillen heel erg.

En ook ik voel me altijd een nummertje in het ziekenhuis hoor. Wil nooit zo lastig zijn en alle vragen komen altijd achteraf.

Ik had verwacht na mijn 6e IUI ook IVF te krijgen. Ben nu net 4 weekjes en 3 dagen zwanger - spontaan. Dus die 6e IUI heb ik nog niet gehad, maar ze wilden er zowiezo nog 3 keer proberen. Dus ook geen IVF, terwijl als ik kijk op de site van MCK, dan zijn de slagingspecentages bij IVF echt heel goed!

Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt en probeer gewoon toch wat meer te vragen!

Succes verder!

Hallo,

dankjewel voor felicitatie.
Wij mochten na laatste iui direct door met IVF.
In sommige zh geldt een wachttijd,maar bij ons was dit niet het geval.
Wij zaten in een fertiliteitskliniek in zh,maar ook hier was je ondanks klein team enz een nummer.Denk dat je dat overal zal hebben.

Ik denk vanwege je miskramen dat ze toch nog wilde proberen met iui omdat het wel op die manier is gelukt bij jullie.
IVF is gewoon een heel zwaar traject,de hormonen die erbij komen kijken zijn in zoveel hogere dosis dan bij iui en de psycische belasting is erg heftig.
De slagingspercentages zijn overigens ook niet veel hoger dan iui (ongeveer 20procent per poging)niet meer dan bij spontane zwangerschap.
En je moet niet vergeten dat je maar 3pogingen vergoed krijgt. Bij ons waren ze er heel stellig in toen wij sneller IVF wilde zeiden ze besef wel dat het dan na 3pogingen over en uit is.
Wij hadden de hoop dan ook al opgegeven na laatste poging.

Heel veel succes en bespreek het gewoon met gyn.

Hoi Anitaaa1977 en wonder 2011,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat fantastisch dat het dan op de natuurlijk manier gegaan is. De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit! Ik bedoel inderdaad het medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. Ik wil inderdaad ook nooit teveel vragen. Ik doe de echo`s ook bij de assistente en die weet ook nooit wat. Als ik dan iets wil vragen moet ik een afspraak maken bij de gynaecoloog. Dat vind ik dan ook weer zo overdreven haha.

Wonder2011 ik denk ook wel dat ik IUI moet blijven doen omdat ik inderdaad al een keer op deze manier zwanger ben geraakt. Je hebt ook wel een punt dat na 3x IVF het ook wel afgelopen is. Misschien moet ik dan toch nog maar een beetje hopen dat het met IUI nog gaat lukken. Ik zit nu gewoon echt op zo`n punt dat ik denk wat moet ik nou! Ik wil gewoon nu zwanger zijn haha. Kon je maar gewoon een pilletje innemen en dat je dan zeker weet dat je zwanger bent :)

Heel fijn weekend meiden!

Liefs Kim

Terug
Bovenaan