Hai Talke,
Het enigste dat ik weet is dat ik dat deze keer ook al heel snel voelde, ook wel met 16 weken, maar ik durfde het niet toe te geven. Ik twijfelde erg, omdat ik vorig jaar dacht het ook te voelen en toen was het zoals je weet helemaal mis.
Maar nu weet ik dat het deze keer wel de baby was, want toen ik bijna 17 weken was voelde ik de eerste echte schuifbeweging al van de baby. Op één of andere manier wist ik dat het de baby was, dat gevoel is blijkbaar opgeslagen in mijn geheugen van mijn eerste. Daarna volgden als snel de eerste echte schokjes en de bubbels.
Van mijn eerste en dat is misschien voor jou een leuke indicatie, weet ik nog dat ik het omschreef alsof je een scheet onder water laat in je badpak.Oke misschien een gekke vergelijking, maar dat borrelt om hoog en zo voelt het met de baby ook, althans bij mij.
Nu voel ik echt schopjes en afgelopen vrijdag ging voor het eerst mijn buik heen en weer, zelfs mijn man en moeder zagen het! Dat was bij mijn eerste weer veel later.
Dus het verschilt per zwangerschap of kind moet ik eigenlijk zeggen. Maar je hebt grote kans dat jij je kindje al voelt!
Het zou mij niets verbazen!
Ik las vandaag elders op internet trouwens dat als je je beide handen om je buik heen legt en de baarmoeder als een bal vastpakt en die dan een beetje heen en weer schud, dat de baby daar dan op reageert. Ik dacht dat dat ongeveer vanaf 19 weken moet kunnen, omdat de baby dan de tastzin ontwikkeld heeft. Maar misschien kun je het proberen. Ik deed het vanmiddag meteen en toen voelde ik de baby direct.
Misschien voor jou nog iets vroeg, maar het is toch te fantastisch om contact met je kind te maken!!
Ik vind het oprecht zo heerlijk voor ons allebei dat het lekker goed gaat!!!!! Volgende week krijg je al de hele uitslag en dan kan de vlag uit en ik heb mijn 20 weken echo!
Super, als je hier was gaf ik je een dikke knuffel!!!!! je voelt het !!!! en dat zal je een stuk zekerder laten voelen!
gr mama van MD