Wanneer je kindje echt voelen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Al een paar weken voel ik plopjes soms een paar dagen niet en dan weer ineens wel.

Ik weet dat het voor iedereen verschillend is, maar kunnen jullie omschrijven hoe dat bij jullie gaat? Ik heb het gevoel dat het soms als een zenuwtrekje aanvoelt?

liefs
talke
17,4 wkn

Hai Talke,

Het enigste dat ik weet is dat ik dat deze keer ook al heel snel voelde, ook wel met 16 weken, maar ik durfde het niet toe te geven. Ik twijfelde erg, omdat ik vorig jaar dacht het ook te voelen en toen was het zoals je weet helemaal mis.
Maar nu weet ik dat het deze keer wel de baby was, want toen ik bijna 17 weken was voelde ik de eerste echte schuifbeweging al van de baby. Op één of andere manier wist ik dat het de baby was, dat gevoel is blijkbaar opgeslagen in mijn geheugen van mijn eerste. Daarna volgden als snel de eerste echte schokjes en de bubbels.

Van mijn eerste en dat is misschien voor jou een leuke indicatie, weet ik nog dat ik het omschreef alsof je een scheet onder water laat in je badpak.Oke misschien een  gekke vergelijking, maar dat borrelt om hoog en   zo voelt het met de baby ook, althans bij mij.

Nu voel ik echt schopjes en afgelopen vrijdag ging voor het eerst mijn buik heen en weer, zelfs mijn man en moeder zagen het! Dat was bij mijn eerste weer veel later.

Dus het verschilt per zwangerschap of kind moet ik eigenlijk zeggen. Maar je hebt grote kans dat jij je kindje al voelt!
Het zou mij niets verbazen!  

Ik las vandaag elders op internet trouwens dat als je je beide handen om je buik heen legt en de baarmoeder als een bal vastpakt en die dan een beetje heen en weer schud, dat de baby daar dan op reageert. Ik dacht dat dat ongeveer vanaf 19 weken moet kunnen, omdat de baby dan de tastzin ontwikkeld heeft. Maar misschien kun je het proberen. Ik deed het vanmiddag meteen en toen voelde ik de baby direct.
Misschien voor jou nog iets vroeg, maar het is toch te fantastisch om contact met je kind te maken!!

Ik vind het oprecht zo heerlijk voor ons allebei dat het lekker goed gaat!!!!! Volgende week krijg je al de hele uitslag en dan kan de vlag uit en ik heb mijn 20 weken echo!

Super, als je hier was gaf ik je een dikke knuffel!!!!! je voelt het !!!! en dat zal je een stuk zekerder laten voelen!

gr mama van MD

zo voelt het bij mij ook wel eens.
ik voelde ons kindje met 16 weken voor het eerst. ben nu 23wkn.
vaak voelt het bij gewoon alsof er iemand aan de binnenkant tegen mn buik aankomt. gewoon zoals het eigenlijk ookis. maar soms voelt het ook wel als een zenuwtrekje. die heb ik wel eens in mn been en dan denk ik goh het voelt net alsof er een tegen aan komt.

maar dat wil niet zeggen dat het bij jouw zo is natuurlijk wil je hoop niet de grond in boren maar meestal voel j e het tussen de 18 en 20weken. ik was vrij vroeg omdat de placenta achterligt en mn baarmoeder naar voren gekanteld is. dus alles zit tegen de buikwant aan.
je zult vanzelf merken of het je kindje is of niet. ik aaide altijd over mn buik heen als ik het voelde om te kijken of ie het dan 2 keer achter elkaar deed.

Ik voelde mijn 2e kindje al rond 15 week voor het eerst maar soms heel vaak op een dag en soms zo 2 daagjes niet.Pas rond week 23 ofzo was het dagelijks en nu eigelijk elke dag wel heel vaak.Op het moment zijn het geen schopjes meer maar complete aardverschuivingen.

Maak je maar geen zorgen het is nog wel heel vroeg hoor en je hoeft de baby pas veel leter elke dag te voelen.Bij hoeveel week dat is weet ik niet precies maar dacht rond week 25 maar zeker weten doe ik het niet.

Hallo meiden,

Mama van MD,

Wel leuk uitgedrukt een scheetje. Ik heb inderdaad soms eens een duwtje (maar dan ook heel klein), soort zenuwtrekjes gevoel en dan weer inderdaad dat "scheetjes" gevoel maar dan ook maar heel even en heel vaag.

Ik ga morgen voor een echo en ik vind het fijn dat ik kan gaan kijken maar het zo nog fijner zijn als je elke dag gewoon voelt dat het goed zit.

Waar moet ik precies mijn handen leggen. Ik kan echt niet aangeven waar mijn baarmoeder zit, begint of stopt. Als ik rechtop sta dan voelt mijn onderbuik redelijk hard en zwanger (zoals ik denk aan) als ik lig is   dat natuurlijk een stuk minder, maar echt een bol onder mijn navel voelen kan ik niet zeggen

Mijn placenta ligt nu tov mijn eerdere zwangerschap zeer gunstig, die lag toen aan de voorkant en nu links achter.

Ja volgende week is de uitslag definitief, ik hoop dat mijn gyn morgen ook alweer wat meer kan zeggen. Maar goed het goede nieuws van vorige week is lekker blijven hangen hoor! Mama van MD jij hebt de 14de de echo he?

Als het goed is, is dan onze 1e verdieping af, we krijgen dan nieuwe vloerbedekking op de   trap. Alles is dan boven gereed voor ons nieuwe kleintje, op het kamertje na dan! hihi

meiden blijf even schrijven wat jullie voelen en wellicht hoevaak.

liefs
talke

heerlijk joh dat het dan al bijna klaar is!! Wij gaan begin sept alle spullen van zolder trekken en dan maar zien wat we houden en wat we gaan vervangen.

Alsje vanaf je navel met je beide handen naar beneden voelt richting je schaambeen, dan voel je op een gegeven moment een harde rand. Als je dan wat dieper drukt vlak daarboven dan krijg je tegenstand.
Andersom kun je dan ook doen, vanaf je schaambeen zachtjes duwen dan voel je vanzelf richting je navel waar geen tegenstand is. Daar eindigt je baarmoeder.

bij 17 weken is het N-3 geloof ik dus zou het ongeveer 3 vingers onder je navel moeten zijn, heb je een beetje een indicatie.

succes he!!

En ja ik heb 14 aug mijn echo!! gr mama van MD

Ik heb ze allebei heel laat gevoeld, de eerste met 22 weken en de tweede met 19 weken.
Het begint inderdaad met borreltjes/plopjes en als het kindje wat groter wordt kun je echt schopjes voelen. Als beeb weer wat groter is, kun je ook je buik zien bewegen/golven. Ik vind het echt super, dat ga ik straks toch wel missen hoor als beeb er is.
Het zijn echt van die mooie privemomenten die je met je kindje hebt.

Wat je trouwens ook kunt doen als je de beeb wilt voelen (weet niet of dat zo vroeg kan, maar lijkt me wel) is rustig op de bank/bed gaan liggen en dan een glas ijswater drinken  of een ijsje eten. Dan gaan ze ook altijd bewegen, want dat is natuurlijk erg koud haha. Maar nogmaals, weet niet of dat zo vroeg kan, omdat ik beide kindjes vrij laat voelde.

Miriam (35+2)

Terug
Bovenaan