wanneer je kindje meenemen naar de tandarts?

Hoi medemoeders,
Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden en heeft twee tandjes. Nu moet ik volgende week zelf naar de tandarts en zit te twijfelen wat te doen. Haar meenemen of nog even wachten. Er hoeft natuurlijk bij haar niets gedaan te worden en bij mij is het ook altijd zo gebeurd, maar ik hoor van iedereen dat ik haar beter mee kan nemen om er aan te wennen. Hoe doen jullie dit of hoe hebben jullie dit ervaren?
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hoi
Ik zou haar zeker meenemen als ik jou was. Dan kan ze inderdaad eens wennen. Zijn allemaal andere luchtjes en mensen en witte pakken. Misschien kan ze zelfs wel even bij jou op schoot zitten op de stoel. Ligt eraan hoe rustig ze is. Of gewoon even een beetje rond kijken.
Als jij bang bent voor de tandarts zou ik het niet doen, kinderen voelen heel sterk aan als je bang bent, en dan wek je bij haar ook angst op. Dan kan je haar beter met iemand anders laten meegaan.

Succes
Caroline
 
hoi
Mijn oudste dochter is 2 jaar, de jongste 8 maanden en ze gaan ook altijd mee naar de tandarts. Tenminste voor de controles. Dit ook op aanraden van mijn tandarts.
Zo wennen ze alvast aan de omgeving en is dat niet nieuw meer tegen de tijd dat ze zelf aan de beurt zijn.
groetjes
Melanie
 
hallo,

Deze vraag stelde ik toevallig laatst aan mijn tandarts.
Haar antwoord was, breng je kind mee als hij 2 jaar oud is
en dan alleen om even te kijken naar de omgeving.
Dan als hij ietsjes ouder is mag hij een keertje in de stoel zitten.
Er gebeurt dus elke keer verder niets.
Haar advies was ook om die keren te komen als je zelf alleen een controle hebt, dus geen behandeling.( dat geld dus alleen voor die keren als je kind moet wennen )
Dan als hij drie is moet hij elke keer voor controle komen.
En is hij als het goed is al een beetje gewend.

grts
 
MIjn tandarts gaf mij ook het advies toen ik nog zwanger was, om zo snel mogelijk de kleine mee te nemen. Dus ik moet over ongeveer 2 maandjes en dan is mijn dochtertje 4 maandjes en gaat ze gezellig mee naar de tandarts. wennen aan de enge geluidjes enzo. Mijn tandarts had het er over dat ze bij ongeveer 4 jaar ook echt zelf op controle moet, maar dat zal wel verschillen per tandarts.
 
Terug
Bovenaan