Wanneer kan de babyset van de Tripp Trapp af en kunnen ze los zitten?

Hallo allemaal,

Mijn ouders willen net als bij de geboorte van Mette ook dit keer weer een Tripp Trapp stoel als geboortecadeau geven. Echter als onze 2e beeb wordt geboren is Mette 1.5 tegen de tijd dat nr. 2 in de stoel zit is ze zeker 2 jaar. Vanaf welke leeftijd zitten ze er zonder dat houten ding aan de voorkant in dus eigenlijk los? Ik vind het namelijk zonde als mijn ouders voor niks de babyset kopen en we die achteraf niet gebruiken.

x ing

Ik denk dat als ze 2 zijn ze de babybeugel niet meer gebruiken en wel los kunnen zitten. Maar dit hangt natuurlijk van je kindje af. Of hij druk is of niet. Ik weet het niet zeker. Ik zou hem er niet bij kopen. Kun je altijd later nog doen.

Hoi Inge,

Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer ik de beugel eraf heb gelaten, maar ik denk toen mijn oudste zelfstandig de stoel in en uit kon klimmen. Op een gegeven moment is het veiliger om de beugel eraf te laten want anders moeten ze eerst over die beugel heen klimmen. Ik denk ergens tussen de 2 en 2,5 dat ie eraf was want toen mijn jongste kwam was Melvin 2 jaar en 10 mnd en toen was de beugel er al een tijd vanaf.

Groetjes Inge

Hoi Inge,

Ik denk dat Mette nog niet zonder beugel zal kunnen als jullie tweede kleintje er is. Natuurlijk zit de nieuwe baby de eerste maanden toch niet in de triptrap, maar toch verwacht ik dat je de eerste periode een dubbele beugel nodig zult hebben. Dat extra rugsteuntje zal je tegen die tijd niet meer nodig hebben.

Kun je tegenwoordig nog een losse beugel kopen of zit die alleen nog bij de babyset in?
Anders zou je misschien een 2e hands beugel op marktplaats kunnen scoren.

Groetjes, Karin

Bedankt voor jullie reacties. De twijfel zit hem erin...als de babyset nu bij de stoel wordt gekocht bij Babypark dan betaal je daar 20,- ipv 35 voor. Tevens ben ik bang voor kleurverschil als ik de babyset later nog koop. Maargoed tegen de tijd dat beeb 2 een half jaar is is Mette alweer 2. Aan de ene kant denk ik ach die 20 euro gokken is geen drama aan de andere kant denk ik die gaan we nooit gebruiken!

Ben benieuwd naar nog meer ervaringen!

x ing

Hoi Inge,

Maik (de oudste hier) zat ook  los in de stoel toen hij 2 jaar oud was, dus zonder blad oid.
Wij hebben dan wel geen triptrapstoel, maar toen hij zelf in de stoel kon klimmen hebben wij het blad verwijderd zodat hij er ook zelf in en uit kon.

Ik zou de babyset er niet bijbestellen, kan altijd nog. Of even op marktplaats kijken, vind je misschien niet de kleur die je stoel heeft, maar je hebt hem dan toch nog maar even nodig.

gr Saskia

Hoi Inge,

Ik zou eerlijk gezegd de baby set er gewoon bij bestellen, zeker als deze maar 20 euro is. Ik denk dat je hem wel nog even gaat gebruiken. Mijn neefje is nu net drie en hij heeft hem ook nog. En voor dat geld kun je je geen buil vallen, dan weet je wel zeker dat hij bij de stoel past. En anders kun je hem toch altijd nog voor 15 euro op Marktplaats zetten= Better safe then sorry.

groetjes Linda

Hoi

Op de creche waar ik werk hebben we de regel dat kinderen onder de 2 jaar in de beugel MOETEN. Met 2 jaar mogen ze zonder zitten.

Het verschilt heel erg per kind. Soms hebben we kinderen die met 20 maanden al goed zonder mogen, maar om veiligheidsredenen hebben wij dus 2 jaar als grens..

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan