Wanneer kan de gynea zien of je zwanger bent?

Hallo meiden,
Donderdag moet ik weer naar de gynea voor mijn 1/2 jaarlijkse uitstrijkje.
Duimen jullie svp voor mij dat de uitslag goed is?? Want bij pap 1 of 2 mag ik weer proberen zwanger te worden en anders moeten er weer maatregelen genomen worden en dan kan het weer heel lang duren. Dus svp duimen??

Mijn vraagje is: Ik heb mijn ei gehad en heb mijn nod tussn 19 en 22 april. Kan de gynea dan al zien of ik zwanger ben? Want anders mag er volgens mij geen uitstrijkje gedaan worden?

Wie kan mij weer wijs advies of een opbeuerend woordje  geven??

Liefs,
Inge

Hoi Inge

De gyna kan bij een inwedig onderzoekje (dan gaan ze met een mini cameraatje naar binnen voel je niets van hoor) zien of er al een eitje aan het groeien is om is losgeschoten en als het goed is dus ook of je zwanger bent. Ik weet alleen niet of het erg veel last kan sorry misschien iemand anders????
Suc6 en tuurlijk  ik voor je

Groetjes Bianca

Hoi Inge,

ik weet ook niets van een uitstrijkje, heb ik nog nooit gehad. maar bij een uitstrijkje halen ze toch iets weg aan het begin, en toch niet zover naar binnen?????
als dat dom is van mij sorry dan
Je kunt altijd vragen om een inwendige echo???
 ik duim voor je dat alles goed is !!!!
liefs Tamara

Een paar maanden geleden moest ik voor een uitstrijkje (die van 1 keer in de 5 jaar vanaf je 30e). Ik zat net tussen de 14e en 28e dag in. Het was niet waarschijnlijk maar de kans bestond dat ik zwanger zou zijn. Voor de zekerheid heb ik even geïnformeerd bij de assistente. Ze zei me dat het geen kwaad kon om een uitstrijkje te maken maar dat het ook niet zoveel zin had omdat áls ik zwanger zou zijn de samenstelling toch heel anders zou zijn.
Ik weet niet of ze bij een extra controle meer weghalen maar dat lijkt mij niet.

Een vriendin van mij kwam om te beginnen met onderzoeken omdat het zwanger worden niet lukte. Maar toen ze daar zat bleek ze, als ik het goed heb, net een week of 2 (vanaf de bevruchting zwanger. Dat kon toen inderdaad met een inwendig echo gezien worden.
Als ik jou was zou ik gewoon even bellen, dan kan de assistente (neem aan dat die er is) je zo vertellen wat je nu het best kan doen.

Groetjes, Maisie

Hallo,

Ik zal zeker voor je duimen!!!

En wat de gyn. betreft, volgens mij kan die met een inwendig onderzoek al heel vlug zien of je zwanger bent, maar ik weet het niet zeker!!

Heel veel succes en ik hoop dat alles goed is!!!

Liefs,
Sting

Hoi Ingee,

De gyn. kan volgens mij al vrij snel aan je baarmoedermond zien of je zwanger bent. Die is namelijk helemaal gesloten en goed doorbloed (iets anders van kleur en vorm). Een uitstrijkje maken kan zoiezo geen kwaad alleen de uitslag is minder betrouwbaar omdat je slijmvlies een andere samenstelling krijgt als je zwanger bent.

In ieder geval heel veel sucses enne .....ik ga duimen voor pap 1!!!

Liefs Anne

Meiden,
Hartstikke bedankt voor jullie wijze en lieve woorden.
Met zoveel mensen die duimen moet het ( hopelijk) wel goed gaan.
Anne28 wat heb jij een verstand van! Heb je het zelf eens meegemaakt?

Ik ga donderdag 'gewoon' vragen om een inwendige echo. De kans is natuurlijk klein want ik zit al in ronde 6, maar ja wie weet en zijn de wonderen de wereld nog niet uit ( en wordt die 9 maanden later geboren)
Liefs,
Inge

Terug
Bovenaan