Wanneer kan ie nog draaien?

Hallo,

Ik ben nu 32.5 weken zwanger en was gister bij de verloskundige.Onze tweede spruit ligt nog niet op z'n kop.Hij is wel erg beweeglijk.Dus er kan nog van alles gebeuren,maar als ie de volgende keer niet  op z'n kop lag,dan moesten ze het in de gaten houden.

Iemand ervaring met een laat draaiende spruit?

Groetjes,Bien

Onze nu nog jongste is met 35 weken nog gedraaid.
Lag vanaf 20 weken echo eigenlijk altijd overdwars of in stuit, maar met 35 weken ging hij toch nog om en wat wel lekker was.... hij daalde ook vrij vlot daarna in, dus van terugdraaien geen sprake meer.

Omdat het de 2e is kan het gewoon ook wat langer. Je buik en baarmoeder zijn al eens opgerekt en niet zo stug als bij een eerste en dat scheelt een stuk.

Hier hielden ze 36 weken aan om eventueel handmatig proberen te draaien bij een 2e, omdat er anders nog weer teveel ruimte zou zijn om ook nog weer terug te draaien.

Overigens was het geen kleine knul: ruim 8 pond.
Heb het dan ook wel goed gevoeld toen hij om ging!

groetjes,
Marije

Hoihoi,

Mijn verloskundige vertelde me 3 weken geleden al dat de smurf nu wel niet meer zou draaien (lag ten met koppie naar beneden). We waren de straat nog niet uit of smurf had bedacht dat dwarsliggen ook wel leuk is.
Vorige week werd ik vlak voor het bezoek aan de verloskundige wakker met kindje weer in de goede positie en weer dezelfde dag lag íe weer dwars...

Vandaag is smurf weer salto's aan het maken en alweer twee keer gedraaid. Morgen ben ik 36 weken zwanegr van mijn 1e kindje, dus het kan zeker nog gewoon spontaan draaien!

Kijken of hij maandag weer de kop naar beneden gooit als we in de buurt van de verloskundige komen...

Groeten,
Belle

Ik ken het gevoel...     het is voor mij het tweede kindje en heb bij de vorige controle (met 30 weken) al te horen gekregen dat hij/zij in volledige stuit lag. Gisteren bij de vervolgcontrole (ben nu 33,5 week) bij de verloskundige gehoord dat het nog steeds in volledige stuit ligt maar iets op z'n zij is gegaan. Ik had zo het gevoel gehad dat het nu wel goed lag...     maar helaas.

Om eerlijk te zijn slaap ik hier nu niet meer zo lekker door. Er gaan toch allerlei doem-scenario's door je hoofd. Zeker omdat die gisteren ook ter sprake kwamen.

Onze zoon lag vorig jaar vanaf het begin af aan met z'n hoofd naar beneden, dus nooit dit soort "problemen" gehad.

Ik heb nu nog 3 weken gekregen, daarna is de overdracht naar de gynaecoloog voor het eventuele draaien - daarna of stuitbevalling of keizersnede. Slik...    

We houden nog maar even vast aan het idee dat het nog kan draaien...   maar ik bereid me vast geestelijk  voor op 'n andere bevalling dan traditioneel.    

Ik leef met je mee!!

Groetjes,
Annemarie

Hier eentje die dus met  30 weken al aan het indalen was, jippie dacht ik en schoof meteen alle zorgen mbt een keizersnede van tafel, alleen eigenwijze kindjes kunnen nog draaien.................mmmm nu was ik bij de vk dinsdag en ze dacht toch echt dat ze gedraaid was pffff balen dus en nu maar afwachten wat ze de volgende keer zeggen, maar goed ze doen zoeizo een liggingsecho als ze weer twijfelen!
ben trouwens een decembermama kwam hier zomaar even kijken haha

liefs Daantje

32 wk en 4 dg zwanger voor 7-12

Terug
Bovenaan