Wanneer kan ik mijn NOD verwachten

<p>Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Nu vraag ik mij af wanneer ik mijn NOD kan verwachten. 1 november mijn spiraaltje verwijderd en 1 december mijn NOD. Nu dacht ik dat ik veel later pas mijn eispong zou hebben (vroeger had ik een cyclus van 30/31 dagen en was mijn nod 6 dagen). Nu was mijn nod vijf dagen en vanaf dag 6 ben ik begonnen met ovulatie testen.</p><p>https://www.mupload.nl/img/unvsd5.jpg</p><p>wie kan mij helpen?</p><p>ltls</p>

Lastig te zeggen wanneer je je nod kunt verwachten. Bij mij altijd exact 14dagen na een positieve ovulatietest.
heb je een spiraal gehad met hormonen of een koperspiraal? Als je hormonen hebt gehad kan het ook wel even duren voor je echt een duidelijk ritme in je cyclus hebt.
gewoon lekker gaan testen met de ovulatietesten en even goed bijhouden voor jezelf. 

Even een aantal dingen:

Je NOD is je niet-ongesteldheids-dag. De dag dus dat je, hopelijk niet, ongesteld zou moeten worden;
De 5 dagen die je omschrijft is de lengte van de menstruatie;
Je kunt beter elke dag op dezelfde tijd testen. Je test nu heel onregelmatig, waardoor je een minder goed overzicht krijgt:
Ik zie op je foto dag 1, dag 2 etc. staan. Ik zou je cyclusdag opschrijven. Dat is overzichtelijker. Cyclusdag (CD) 1 is de eerste dag van je menstruatie

Ik zou voor nu je NOD houden op 14 dagen na een positieve ovulatietest. Dat is dus de dag dat je ongesteld zou moeten worden en de dag dat je eventueel met een zwangerschapstest kunt testen. 

Terug
Bovenaan