Wanneer kan je oefenen om je kind zindelijk te maken en hoe???

Hallo ik ben Maria,

Ik heb een zoontje van 1jaar  hij is geboren op 1 dec 2004.
Ik ben inmiddels in verwachting van ons tweede kindje.
Maar ik wil met mijn zoontje al gaan oefenen om zindelijk te worden maar is hij daar niet te jong voor?? en hoe moet ik het aanpakken dan??
Hij kan nog niet praten ja alleen maar mama en papa maar meer niet.

Wie heeft er tips voor ons??


Groetjes Maria
 
Hoi,

Een jaar is nog wel heel vroeg hoor. Verwacht niet teveel van je kindje!
Je kan beginnen met hem meenemen naar de wc als je zelf gaat, en hem naast je op het potje zetten. Dan leert hij dat het iets heel gewoons is, zonder dat er ook maar enige druk op hem wordt uitgeoefend. Misschien dat hij eens per ongeluk een plasje doet op het potje, en dan kun je hem prijzen. Tegen de tijd dat hij wel het bewustzijn heeft dat toch echt nodig is voor zindeijkjeidstraining is hij dan al gewend aan het potje, en heeft daar geen negatieve ervaringen mee. dan zal hij het vanzelf wel oppikken.
Maar nogmaals, met 1 jaar, zou ik echt nog geen wonderen verwachten. Voor de meeste kinderen is 2 jaar zelfs nog veel te vroeg.

Succes met deze zwangerschap!
 
Hoi,

ook ik vind 1 jaar echt te vroeg.
Vind  zelf dat een kind er klaar voor moet zijn.
mijn zoontje is in oktober 4 geworden,en was  vanaf zijn 3e verjaardag helemaal droog.Maar de nacht is hij nog  niet zindelijk en dat zie ik er voorlopig ook niet van komen.
Hij slaapt te vast en heeft nog te natte luiers ervoor,maar ik heb geduld het komt vanzelf.
Hij vraagt nu steeds om een potje op zijn kamer,zodat hij s,nacht evt.kan gaan
nou dat doe ik dan ook en als  hij de volgende dag zegt dat er niets in zit en toch in zijn luier heeft geplast,zeg ik gewoon de volgende keer beter het komt vanzelf!
Ook heb ik dat overdag gedaan,de interesse wordt steeds groter voor de w.c
maar hem puchen deed ik niet,en voor een jongetje was hij er best nog vlot bij.
Ook heeft hij nog even een terug val gehad vlak voor mijn dochtertje werd geboren
maar ook daar deed ik niet moeilijk over,want dat schijnt avenrecht te werken,ze doen het niet bewust.
Nog steeds heb ik naar school altijd een reserve onderbroek en broek in zijn tasje zitten als het evt. mis mocht gaan.
Dus ga het niet voorzeren,vond het trouwens best wel handig die luiers nu moet hij bij elke winkel naar de w.c   en bij de meeste winkels gaat dat niet!
Buiten maar weer een boompje opzoeken,dat is nog de makkelijkheid als je een jongetje bent,en vertel een kind maar dat hij het op moet houden als er geen w.c in de buurt is!
Succes.
 
Hallo,

Laatst stond er in een tijdschrift (ik weet helaas zo niet welke) dat zodra een kindje lopen kan de spieren ook al onder controle heeft en je dus vanaf het moment dat ze kunnen lopen al kunt beginnen met zindelijk laten worden.
Daar stond ook in dat je dan het potje op het toilet moet zettten en iedere keer als je zelf heen moet dan je kindje ook meenemen en op het potje zetten.
Daan kan nu sinds nieuwjaardag lopen en ik ga dit zeker zeer binnenkort proberen wil het niet nou jammer dan dan prberen we het later weer.
Bij het forum van Ouders Van Nu staat ook een vraag over zindelijkheid en daar heeft ook een moeder gereageerd die haar kindje ook heel jong zindelijk had dus kijk daar maar eens misschien heb je er wat aan.
Succes met proberen.

Groetjes saskia
 
Hoi,
Persoonlijk vind ik 1 jaar ook te vroeg. Denk niet dat ze er dan al aan toe zijn.
Quinten is van 31-08-04 en volgende zomer gaan wij zo langzaam aan eens proberen
hem zindelijk te maken. Wij gaan hem ook op het potje zetten als wij naar de wc gaan.
Ook laten wij hem bij mooi weer gewoon in een onderbroekje lopen. Dan wordt hij er
snel vies van en snapt hij ook beter waar dat potje nu toch voor is.
Mijn broer en ik zijn ook zindelijk gemaakt toen we ong 2 jaar waren. Dat is een prima
leeftijd vinden wij.
Groetjes melanie en Quinten
 
Terug
Bovenaan