wanneer kiezen voor curettage?

Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een week last van bloedverlies. Het begon met wat bruin, maar werd afgelopen week rood. Ik zou vandaag 10 weken zwanger zijn.
Afgelopen woensdag hebben we vanwege het bloedverlies een echo gehad, en toen bleek het een leeg vruchtzakje te zijn (of ik zou pas 5 weken zijn, maar daar geloof ik niet in, gezien het vele bloedverlies, borsten waar ik geen last meer van heb, en de moeheid die eigenlijk verdwenen is).
Erg verdrietig en wat een enorme teleurstelling
Donderdag heb ik contact gehad met de vk. Ze raadde aan om eerst te wachten of het er spontaan uit komt. Dat was ook mijn idee. Maar nu beginnen de twijfels toe te slaan. Aan de ene kant heb ik het liever via de natuurlijke weg, aan de andere kant, hoe lang moet ik daar op wachten . Het mag van mij nu wel snel komen, want hier word ik ook maar onrustig van.
Dit was mijn 1e zwangerschap. We waren zo blij dat ik best  snel zwanger werd, en nu dit!!
Wat zijn jullie ervaringen, hoe lang moesten jullie wachten op een spontane miskraam, of hebben jullie juist gelijk gekozen voor curettage?

Fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten!
Groetjes Laura

Wat vervelend en jammer zeg.. gaat het met je?

De bloeding/miskraam is nu al bij jou op gang gekomen door je bloedverlies, en meestal binnen een week verlies je dan ook het vruchtzakje oid. Daarna houd het bloeden vrijwel meteen op. Mocht je na het verliezen van het weefsel nog lang blijven bloedde dan kan het zijn dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon is en zou ik, na 2 weekjes bloedverlies, even bij je huisarts aankloppen. Die zal je dan verwijzen naar het ziekenhuis om je alsnog te laten curreteren.

Bij alle twee mijn miskramen begon het ook met wat bloedverlies en dat werd steeds erger. Binnen enkele dagen kwam het vanzelf af en stopte het praktisch de dag erna.  In z'n totaal  was het bij mij, beide keren,  na 6 daagjes achter de rug. Maar dat is voor iedereen anders. Let er gewoon op dat het bloedde niet te lang aan houd en kijk goed wat je verliest. Mocht je het kunnen opvangen/uit de wc halen dan zou je nog je VK kunnen bellen en die komt dan kijken of je ook daadwerkelijk alles bent verloren. Maar ook voor de verwerking is het zien wat je verlies vaak heel goed.

Sterkte!

Lente88

Gisteravond is de miskraam gelukkig spontaan op gang gekomen. Hoe stom ook, het was echt een opluchting. Volgens de vk mag het bloeden nog max een weekje aanhouden. Als het langer duurt of ik (weer) buikkrampen krijg, dan moet ik weer bellen.
Nog eventjes afwachten dus.
Bij 'bloedverlies' bij de januari 2009 moeders staat meer te lezen.

Terug
Bovenaan