wanneer kindje in bed laten slapen i.p.v. ledikantje?

Hoi hoi!
Ik ben nu 15 weken zwanger van ons tweede kindje. Onze oudste zal 2 jaar zijn tegen de tijd dat ik zal bevallen.
We hadden gedacht om onze oudste dan een paar maanden voor de bevalling in een gewoon bedje te laten slapen. Met een bedrand die we er dan zelf op willen zetten.
Dan kunnen we het ledikantje voor de baby gebruiken.
Zijn er meer mama's die dit gaan doen of al gedaan hebben?
Het zou fijn zijn om jullie ervaringen te horen!
groetjes van Iejoor

Ons zoontje was net 2 jaar toen nr. 2 werd geboren. Toen hij 23 maanden was heeft hij de overstap van het ledikantje naar een juniorbedje gemaakt. Wij vonden hem nog iets te klein voor een groot bed. Zijn bedje staat nu met de kop zijn kant tegen de muur en hij is pas 1x uit bed gevallen. Wij hebben het juniorbedje bij Prenatal gekocht en dit bedje heeft van zichzelf al wat hogere bedranden. Wel heeft zoonlief even moeten wennen aan zijn nieuwe bedje. Hij is 3 avonden een aantal keer uit bed gekomen, maar daarna ging het helemaal goed.

Heel veel succes ermee!

Hoi,

Mijn zoontje ging 3 maanden voordat hij 2 jaar werd naar een groot bed. We hadden ook zo'n opstaande rand gekocht. Ging helemaal goed, ben achteraf blij dat we geen juniorbed hebben gekocht omdat je dan ook weer allerlei beddengoed moet aanschaffen.
Hij sliep overigens wel in een slaapzakje in het grote bed dus niet meteen onder de dekens/dekbed.

Succes ermee!

groetjes Cindy

Mijn manneke is 20 maanden als nummer 2 geboren wordt en slaapt sinds 15 maanden in een groot bed met rand. Ideaal vind ik omdat ik met mijn buik hem niet meer in zijn bedje kon leggen, dat deed zeer en ideaal dat we meteen voor een groot bed zijn gegaan ipv peuterbed want toen hij laatst ziek was is mijn man lekker bij hem in bed gaan liggen in plaats van steeds naast zijn bed te zitten of te gaan kijken als hij weer huilde. Toen ik na een halfuurtje ging kijken of ik het over moest nemen lagen ze heerlijk samen, "lepeltje-lepeltje" te slapen.

Mijn oudste was 23 maanden toen we hem in een peuterbedje deden. Vanaf het begin vond hij het fantastisch, lachend en genietend kroop hij onder zijn dekbedje... Tot op heden komt hij nog steeds niet zelf het bed uit, maar wacht totdat wij bij hem zijn en klimt dan alsnog zelf. Hij is er ook nog nooit uitgevallen of zo, maar er zit ook een 'hekje' dat tot halverwege loopt.
Zijn zusje, die anderhalve maand later geboren is, ligt nu prima in het ledikantje.

Mijn filosofie was: als ik dan toch een 2e bed moet kopen, dan ook maar 1 waar we weer wat langer mee vooruit kunnen. Want een 2e ledikantje kopen en dan een half jaar later alsnog een ander bed moeten kopen, dat vond ik wat overdreven...

Maar het heeft dus uitstekend uitgepakt.
We hebben zelf voor het peuterbed gekozen omdat we de overstap naar groot bed wel flink vonden en we gaan toch over een paar jaar 'doorschuiven'. Dan gaat onze jongste in peuterbedje en krijgt de oudste alsnog een gewoon, groot bed.

Onze dochter is nu 2 jaar en 1 maand oud en slaapt nog in haar ledikantje. Wij hebben een Ikea ledikantje bijgekocht, waar de zijkant uit kan. (kost nog geen 90 euro)

Ze is erg klein en kan voorlopig nog minimaal een jaar in haar ledikantje slapen. Ze heeft voor alsnog geen behoefte aan een zijkant er uit o.i.d., maar als dat zo is, is het zo geregeld. Daarna mag ze van mijn direct naar een groot bed. Vroeger hadden wij ook geen juniorbedden en dat ging ook prima, dus ik vind dat een onnodige extra uitgave. Maar misschien dat ik er tzt anders over denk...

Groetjes, Marisa

hoi,

ik ben pas bevallen van onze 2de zoon
en onze oudste (word morgen 2 jaar) slaapt nog in zijn ledikant.
wij wouden hem ook voorzichtig over laten stappen naar het grote bed, maar toen we een 3 spijlen uit zijn ledikant hadden gehaalt, om alvast een begin temaken, werd het een ramp
Mart wou niet slapen, alleen maar krijsen enz.. dus wij de spijlen er weer in gemaakt en het was weer helemaal goed.
onze kleine man Jort ligt nog lekker in zijn wiegje bij ons op de kamer.
wanneer hij daar bijna niet meer in past gaan we weer proberen met Mart, en wil het niet dan regel ik er wel een 2de bedje bij.

groetjes Simone

mv Mart 2 jaar en Jort 4wk

Terug
Bovenaan