Wanneer klussen??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik zal mij eerst voorstellen: Ik ben Danielle, 26 jaar en  bijna 2  jaar getrouwd en nu willen wij graag proberen voor een kindje te klussen.  We zijn nog niet echt serieus aan het klussen eerst alle rommel uit mijn lijf. en dat ik sinds kort weet dat per 1 jan mijn financiele situatie ook beter wordt.  Voor mijn eigen gemoedrust is dat ook beter en dat komt mijn lichaam ook ten goede toch

Ik ben in sept gestopt met de pil en sindsdien regelmatig ongesteld geworden.om de 23 dagen als je vanaf de laatste dag ongi reken.dus net zo als met de pil: 21 dagen slikken en 2 dagen erna het worden.  
Maar nu lees ik vaak dat er meiden/vrouwen zijn die pas na 30 of meer dagen hun ongi begin. Hoe rekenen julie dan?  en wanneer zou dan mijn eisprong zijn?
Een boel vragen ik weet het maar hopelijk krijg ik zo wel meer duidelijkheid.

Ik wens jullie al het goeds en mogen jullie snel zwanger worden!!!
Liefs Danielle

Hoi Danielle,

Ik heb inderdaad ook cycli gehad van 30-36 dagen. Ik reken dan bijvoorbeeld zo: de eerste dag dat in  september  mijn    kwamen,  was op  30 september. Dit keer was het een cylcus van 30 dagen, wat betekende dat ik op 30 oktober weer de eerste  zag. Ik vind t ook altijd lastig om te bepalen hoor, want op 28 oktober had ik bv wel een beetje donkerbruin oud bloed (sorry niet echt smakelijk) maar op 29 oktober weer niets, en op 30 oktober dus echt helder bloed. Wat is dan je cyclus, 28 of 30 dagen??? Maar ik reken dus telkens vanaf het eerste heldere bloed weer.

Lijkt me wel heerlijk, zo'n korte cyclus zoals jij nu zegt.

De eisprong is vaak ongeveer 14 dagen voor de eerste . Bij mij voelde ik echt pijn bij de eisprong in oktober wat op 14 oktober was. Ik weet wel dat dat bij veel vrouwen anders is, en zeker als de cyclus korter is dan 28 dagen, las ik pas ergens, is het wisselend en heeft niet eens iedereen een eisprong. Zou je je ochtend-temperatuur eens bij moeten houden (als het op een dag  ineens stijgt heb je je eisprong gehad) of zo'n ovulatietest moeten doen.

Jij ook heel veel succes met het zwanger worden!!

Olivia

Hoi Danielle

Leuk dat jullie er nu ook echt helemaal voor gaan!
Het is inderdaad lastig om nou precies te weten wanneer je het beste kan klussen. Ik wil je als advies geven om een beetje op internet te surfen zoadt je je een beetje kan 'inlezen' over het zwanger worden.
Wat ik wel weet is dat ieder lichaam anders is en je alle berekingnen met een korrel zout moet nemen.
Ach ja ik denk nog steeds dat wanneer je om de dag klust het goed moet komen, alleen is dit makkelijker gezegd dan gedaan hihi

Ik hoop dat het voor jullie snel raak is!

Liefs Jessy  

Oja, nog even als toevoeging, er zijn verschillende sites waar je op kan 'berekenen' wat je vruchtbare dagen zijn. Omdat mijn langste cycus 36 dagen is geweest, en de kortste 30 dagen (maar tot nu toe worden ze telkens korter: 36 dagen - 32 dagen - 31 dagen - 30 dagen..) doe ik de 'berekening' altijd voor een cyclus van 28 dagen en voor een cyclus van 36 dagen en alle vruchtbare dagen daartussen klussen we om-de-dag.

Voor en na die tijd klussen we gewoon hoe het uitkomt, hoe veel zin we hebben, zeg maar.

Succes!!

Hoi hoi,

Ik reken altijd vanaf de eerste dag van mijn menstruatie, dus word ik de eerste van de maand ongesteld en de 28e weer dan is mijn cycles in mijn ogen 28 dagen, ik begin ook met tellen als mijn menstruatie er "echt" is dus een druppeltje telt niet.
Volgens mij heb je ongeveer 14 dagen voor je menstruatie je eisprong. Helaas wil je cycles nog wel eens schommelen, zeker in het begin en als je denkt dat je snapt hoe je lijf werkt kom je er weer achter dat het net die maand anders is. Heel veel succes en hopelijk kun je je cycles en eisprong snel ontcijferen.

Groetjes, Vlinder11

lieve meiden

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties.
Ik zal ook verder op het internet zoeken en idd gaan temp. en voor de rest zien we het dan wel. Zal dan rond de 14e dag  gaan klussen en  dan om de dag. Zal mijn mannetje zekers niet vervelend vinden haha  
Ik hoop dat ik jullie snel een goed bericht mag laten horen.
En ik hoop dat het bij jullie ook snel zal lukken
Liefs Danielle

Hai Daan,

Kijk eens op www.babybrabbel.nl  en dan bij "interactief" daaronder staat ergens een kopje waarop je kan berkeken wanneer je vruchtbare dagen zijn, wanneer (vermoedelijk) je eisprong is etc etc.
Ik bereken het daar altijd en weet dan precies wanneer ik het beste kan klussen.
Heb je meer hulp nodig of kom je er nog niet uit...laat het dan gerust weten.

Lfs Niek

Hoi   daan

ik wil je wel aanraden om niet te laat met klussen te beginnen.
 meestal is je eisprong 14 dagen voor je ongi moet worden . En jij gaf aan dat je cyclus 23 dagen is.
Dus je heb grote kans dat jij ovualtiedag(eisprong) op dag 8   of 9 is .

Dus dan is dag 14 veel te laat.

www.predictor.nl  hier heb je ook een biologische klok kan je kijken wanneer ongeveer jouw vruchtbare dag is.

En meeste meiden samen met hun partner doen het om de dag zo heb je meer kans.
Elke dag mag ook hihi

nou meis succes en ik hoop dat het snel lukt groetjes

steenbokje81

Terug
Bovenaan