Wanneer knaltest?

Hoi allemaal,

Wanneer was jullie zwangerschapstest maximaal positief? Ik zit zelf nu op 4+4 dagen, en vind de test zo traag oplopen (wel al heel donker hoor) ? Of misschien moet ik gewoon stoppen met testen en erop vertrouwen dat het goed is?

Mijn advies is inderdaad stoppen met testen. Ze zeggen echt zo weinig (niets?) over of het een goede zwangerschap is of niet..
Dat gezegd hebbende: bij mijn 1e zwangerschap deed ik een test toen ik al een week over tijd was. Dit was een knaltest, maar daarvoor dus niet getest. Bij de 2e zwangerschap deed ik voor het eerst een test bij 4+4 (ongeveer) en die was positief, maar echt geen knaltest. En het resultaat ligt nu in zijn wieg te slapen ?
Gefeliciteerd met je zwangerschap ?

Dankjewel voor je reactie, je hebt ook gelijk!
Soms overvalt me ineens even die onzekerheid, en de eerste echo is pas met 12 weken ?
Het zal er vast bij horen, ik ga het testgedoe afsluiten ?

Gefeliciteerd! Ik zou zeker ook stoppen met testen. Hoe verder je komt (richting 6 weken) hoe lichter de test ook weer kan uitvallen. Reden weet ik even niet meer precies maar dan zou je daar weer van schrikken. 
Het is nu eenmaal een ontzettend spannende tijd waar we t liefst enige controle over hebben. Dat krijg je alleen niet door door te blijven testen :) en I feel you, hier spreekt een testjunkie hoor ? misschien kan je wel vragen om een vroege echo met 8 weken? 

Super fijn jullie reacties dames, ik heb niet meer getest en voel me daar inderdaad eigenlijk prettiger bij. 

@Bo-belle een vroege echo doen ze bij ons niet, dus ik zal moeten wachten tot 12 weken. Maar dat komt vast goed.

@gebruiker, succes met de laatste loodjes! 

Hi allemaal,
Super fijn om te lezen dat andere hier ook mee zitten en dat je nier perse een knalfeest nodig hebt om het goed te laten gaan.
Ik heb 28okt vanuit de ivf een verse terugplaatsing gehad van 2 mooie embryo's. Na 9 dagen testte ik licht positief en na 16 dagen nog steeds licht positief. Dat maakt mij echt super onzeker. Nu heb ik net gebeld voor de echo en die is op de 24ste, 6+2. Hopelijk krijgen we dan goed nieuws.
@gebruiker10153418 wanneer is jou echo?

Wat Bo-Belle noemt is volgens mij het Hook effect, en zou ontstaan omdat hcg als het ware met 2 pootjes moet hechten aan een receptor op de test om een verkleuring te veroorzaken. Als er heel erg veel hcg aanwezig is, kan het zijn dat ipv een hcg deeltje op 2 plekken vastkomt, twee verschillende hcg deeltjes op de receptor komen (allebei 1 pootje vast, ipv een deeltje 2 pootjes vast), waardoor de verkleuring niet zou ontstaan. Of het echt zo werkt weet ik niet, maar dat is de uitleg die ik meegekregen heb.

Ik had bij mijn zoontjes allebei ongeveer een week na NOD een echte knaltest te pakken, terwijl ik bij beiden op 11 DPO al een eerste licht positieve test in handen had. Maar met een vergelijkbaar patroon heb ik ook een aantal miskramen gehad, dat zegt dus niet zoveel. Het is spannend, vooral dat eerste trimester, maar probeer er vertrouwen in te hebben. Hopelijk mag het allemaal goed gaan!

Terug
Bovenaan