wanneer kolfen...

A

Anoniem

Guest
hallo

even een vraag...
Janneke is nu ruim 9 weken en over een kleine 2 weken moet ik helaas weer gaan werken, hierdoor moet ze op maandag 3 en op dinsdag en donderdag 2 voedingen afgekolfde melk hebben en wil ik dus een voorraadje maken in de vriezer....
nu krijgt Janneke tijdens de voedingen beide borsten dus wanneer kan ik het beste kolfen zodat ze tijdens de voedingen wel genoeg melk krijgt?
ze krijgt om 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00hr de voedingen...

Groetjes Veronique mv Daniëlle en Janneke

hoi

Ik wil ook best antwoord geven op je vraag hoor maar denk dat je hem toch beter kan stellen op   www.borstvoedingsforum.nl
hier zitten allemaal moeders die bv geven (met hun ervaringen) en ook lactatiekundigen en vrijwilligers van bvn en vnn. Denk dat ze daar duidelijk antwoord kunnen geven op je vragen.
ik heb hier in ieder geval heel veel aan gehad.

tip: als je straks moet gaan kolven op het werkt en het toeschietreflex komt niet echt...hier is neusspray voor te verkrijgen bij de huisarts. (dit schilt een hoop tijd en ergenissen)

succes!!

hoi anoniem

de neusspray staat al klaar en ook heb ik een drankje van VSM puur mama..ter ondersteuning van de borstvoeding. nu neem ik alle voorzorgsmaatregelen om te hopen dat de voeding niet afneemt nu de tijd voor ik weer moet gaan werken steeds minder wordt...
maar bedankt voor de tip van het andere forum...daar had ik nog niet aan gedacht..

Veronique

Hoi Veronique,

Ik werk al zo'n 2 maanden weer.En had ook een vooraatje opgebouwd.
Helaas ben ik daar al weer doorheen.Bij een tweede ga ik veel eerder beginnen met afkolven,juist omdat je de weken na de geboorte heel veel melk hebt.Ik deed en doe nog steeds afkolven 1,5 uur na dat ik me zoontje heb gevoed.Inpreciepe kan je ook vlak voor het voeden afkolven,want een baby krijgt altijd zijn voeding uit de borst.Ik doe dit alleen niet om dat de melk dan wel langzamer komt en mijn zoontje een ongeduld is.Als hij drinkt moet het gelijk snel gaan haha.Op me werk kolf ik op de momenten dat ik normaal voed.Dan heb ik gelijk een hoop.Ik zou als ik jou was nu echt beginnen en steeds na 1,5 uur na het voeden kolven tot je aan het werk gaat.Dan heb je een lekkere vooraad en als je weer aan het werk bent,hoef je niet steeds op je vrije dagen ook nog eens af te kolven.Wat ik nu meestal wel moet.

Groetjes Nathasja.

Hoi,

ik heb mijn voorraadje opgebouwd door sochtends te kolven. ik had dan altijd hele volle borsten van de nacht, meestal bood ik er dan maar 1 aan en dan wat langer en die ander kolfde ik leeg. zo had ik in 2 dagen een mega volle fles.
ik werk nu weer 2 weken en het kolven valt me best mee. de eerste week kreeg ik de fles niet vol, maar daarna echt heel goed. en lukt het niet dan kolf ik de dag dat ik thuis ben weer in de ochtend. mijn zoontje drinkt krachtig genoeg om voldoende binnen te krijgen. hij is nu 5 maanden, dus ik ga het kolven wel aftellen.

gr floor

Terug
Bovenaan