wanneer kolven??

hallo!
ik zal me even voorstellen, ik ben Ciske, 27 jaar en sinds 11 september de trotse mamma van Bjorn en Mika. ik geef de tweeling volledige bv, maar ik   zou ook graag wat kolven zodat ook af en toe iemand een flesje kan geven...
ik weet alleen niet zo goed wanneer ik dat het best kan doen. Ik hoorde al na de laatste avondvoeding, maar dan ben ik zoooo moe dan heb ik er echt geen puf voor!
Wie weet wat wijshed is??
groetjes Ciske

Op de volgende site (wel even www voorzetten) borstvoedingsforum.nl kun je veel informatie vinden over borstvoeding en kolven.
Ik kolf vaak 's ochtends. Dan hebben de meeste vrouwen de borsten goed vol zitten. Je kunt ook tussen de voedingen door kolven. Ik vind het prettig om zo'n uur na de voeding te kolven, maar het kan ook meteen na de voeding. Door regelmatig te kolven, voer je de productie op en zul je op den duur makkelijker en wat meer kunnen kolven.
Veel succes ermee.

Groeten,
Chantal (& Mirte 13w)

hoi ciske,
gefeliciteerd met je tweeling!!
En knap hoor, dat je ze allebei BV geeft!!! Kan me wel goed voorstellen dat je af en toe rust wil, dat iemand anders een flesje geeft. Ik kolfde vanaf week of 4 tussen 2 voedingen door (heb 1 zoontje), 's middags had ik daar meeste rust voor. Een vriendin van mij heeft een voorraadje opgebouwd door na elke voeding overdag 1 borst te kolven. (ook eenling). En je hoort vaak dat mensen 's ochtends meeste volle borsten hebben, dus dan meeste resultaat hebben.
Zelf weet je het beste wanneer je er de meeste rust voorhebt op de dag, want rust is erg belangrijk bij kolven. Als ik wat gestresster was, of zoonlief wat onrustiger, dan had ik véél minder resultaat!
Succes ermee en geniet van je 2 kanjers!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan