wanneer kolven??

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me af wanneer ik moet kolven. Ben net een paar dagen begonnen, en er komt zo'n 40 ml of zo per keer uit, dus het begin is goed, maar ik loop nu weer rond met een stuwing van hier tot ginder! Ik doe 's avonds kolven, de voeding van 11 uur krijgt ie dan in een flesje (omdat ik volgende week een dagje weg ben en begin september een weekend londen, concert prince!!!, en dan moet hij toch uit een flesje leren drinken), en 's morgens omdat ik anders niet genoeg heb zeg maar..
Ik heb ook de melk in de koelkast bewaard, maar ik heb de net gekolfde melk bij de reeds afgekoelde van de vorige kolfbeurt gedaan, en ik weet niet of dat eigenlijk wel goed is want het ziet er wat raar uit nou..
Gr. Anne-Marie
Mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hai,

Reeds gekoelde melk mag je niet met verse melk mengen. Je warmt de gekoelde melk op en geeft die eerst en daarna geef je de verse melk.

Een normaal kolfschema is elke 3 uur minimaal 10 minuten per borst. Hangt een beetje af van hoeveel je produceerd. Wat bv goed helpt op de boel op gang te brengen is om het even een tijdje om en om te doen en dan 10 - 10, 7-7, 5-5. Ik heb zelfs om de 1,5 uur gekolfd omdat het bij mij niet erg op gang kwam dus hoe vaak je het doet is aan jou. Het is belangrijk als er regelmaat in zit om je borsten actief te houden wat het produceren betreft. Het is een kwestie van vraag en aanbod.

Succes!

gr.Ing

Terug
Bovenaan