Wanneer kom er nou eens rust

Het zit ons niet mee. Zifjon zit nu ongeveer 1 maand op de peuterspeelzaal + maar het gaat niet lekker. Het lopen is me te zwaar en andere opties heb ik uitgeprobeerd maar dat is een ware nachtmerrie met 2 kids en een hyperactief mannetje. Maar nu had ik gister een gesprek met d eleidster en die vertelden dat er toch wat probleme met Zifjon zijn. Hij maakt d egroep onrustig en stoort kinderen uit hun spel, ze moeten met 4 leidsters de boel aanscherpen en de psz verbouwen. En ze laten hem maar gewoon gaan met als gevolg dat hij compleet doordraait. Ik heb hem 2 x helemaal nat van de zweet kunnen ophalen omdat hij niet inegouden werd en een time out kreeg. Na lang praten kwam er uit dat zij adviseerde om hem 1 op 1 begeleiding te geven en dat zij ditniet kunnen bieden. Ook het extra programma voeren ze niet bij hun uit. Kort om ik ben boos en verdrietig dit moest rust geven maar nu is er weer stress omdat hij weer overgeplaatst dient te worden en waarschijnelijk nu naar een Medisch Kinderdagverblijf moet. Het is gewoon zwaar ...... Zeker nu dat mijn gezondheid erg slecht is en uit onderzoeken blijkt dat mijn lichaam er net zo erg aan toe is als een zware hartpacient en er dus veel dingen goed fout zijn met mijn hart en bloedsomloop. Ff schrikken dus.

Maar goed we hopen dat er snel weer goed eoplossing komt en nu moet ik racen om eten te koken manlief is al binnen oeps whahah :)

thx voor luister lezen.

He, daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Maar msschien is een medisch kinderdagverblijf toch beter voor hem. Als ze hem op de psz+ niet kunnen bieden wat hij nodig heeft.
Het lijkt me erg moeilijk als je zo moet zoeken naar wat goed is voor je kind, vooral als jezelf ook niet gezond bent.
Sterkte!

Het is heel rot nieuws. Maar waarschijnlijk kunnen ze hem op medisch kdv wel bieden wat hij nodig heeft. Gevolg, hij krijgt meer structuur, wordt daar zelf ook rustiger van en zal hopelijk dan ook niet iedere keer huilen als je hem achterlaat. Want onbewust vragen kinderen om structuur en als ze dat niet krijgen, vinden ze het zelf ook niet leuk en prettig. Zeker kinderen zoals Zjifon.
Ga daar eerst mee in gesprek en vraag hoe zij denken met hem om te kunnen gaan.
Als hij daar meer op zijn plek is, kan jij aan jezelf en je lichaam gaan denken. Want ook dat is belangrijk.
Dat lijkt als moeder soms niet zo, want je wilt het allerbeste voor je kinderen. Maar wat hebben ze aan hun moeder, als die zelf niet meer aankan, lichamelijk gezien? Toch niet de bedoeling dat je in ziekenhuis beland!
Dus meis, hoe moeilijk alles nu is, denk aan jezelf!
Ga met medisch verblijf in gesprek, kijk wat zij voor jullie kunnen betekenen.

Heel veel sterkte

Dikke knuffel Irene

Mariska, dat is inderdaad jammer. Hoe vindt Zifjon het op deze peuterspeelzaal? Zou hij het erg vinden om er weg te gaan, of gaat dat wel makkelijk?
Ik ben het wel eens met wat de meiden hierboven schreven: op een medisch kdv kunnen ze hem w.s. beter bieden wat hij nodig heeft.
Hoe ziet er dat praktisch uit, is er een medisch kdv in de buurt, of moet je dan nog verder? Het moet namelijk ook goed in je structuur passen.
Misschien kan Zifjon op een medisch kdv ook wat langer per dag blijven, zodat je niet op en neer aan het sjesen bent?
Nou, er komt veel op jullie weg. Ik hoop dat er snel rust in de tent komt.
Heb je ook overwogen om een PGB (persoonsgebonden budget) aan te vragen, of hebben jullie die al?
Sterkte ermee!!

Nee we moeten wachte met de PGB als we alles wat betreft Triversum en de onderzoeken hebben afgerond. Ze twijfelen ook of dat voor ons ook wel het juiste middel is of dat we beter hulp in natura kunnen krijgen. Er zijn 2 mkdv in Zaandam dus dat scheelt. En nee hij is nog niet gehecht aan de psz. Hij hult nog steeds elke keer als we heen gaan en roept dat we naar weer naar huis moeten aag. Hij is elke keer gewoon bekaf. Morgen komt de thuihulp en donderdag praten we weer met de begelider van MEE en dan horen we verder wat d emogelijkheden zijn. een mkdv zal wel beter zijn want daar blijft hijde hele dag en ze zijn in vakantie ook gewoon open dus ritme loopt altijd door.

Maar het is gewoon ff weer flinke tegenslag

Hoe moeilijk het op dit moment voor je is, ik snap dat je het niet zit zitten op sommige momenten. Ik verwacht dat je als hij eenmaal op een medisch kdv zit meer rust krijgt.
Zou zo ie zo niet wachten met het aanvragen van een pgb hoor! op hogen of verlagen, omzetten kun altijd nog maar het gaat al wel in op het moment van aanvraag.

Sterkte met alles ook met je eigen gezondheid.

Hoi Mariska,

natuurlijk vind je het niet leuk als je kind naar een medisch kdv "moet". Maar ik heb een vriendin en die haar zoontje gaat ook naar een medisch kdv en die is niet bij haar in de buurt. Zoontje wordt elke keer opgehaald met een busje en die is nu 18 mnd. Het gaat echt heel goed daar, ieder kindje heeft een "eigen" leidster, slaapkamertje, er zijn ook leuke andere kindjes en ze zijn afgelopen week zelfs op schoolreisje geweest. Mijn vriendin vond het in het begin ook erg moeilijk maar het heeft haar en haar gezin uiteindelijk alleen maar positieve dingen opgeleverd, meer rust voor iedereen dat zowiezo. Ik hoop voor je dat het met Zifjon ook zo zal gaan en dat jullie ook meer rust krijgen, je verdient het meid, je doet wat je kunt, petje af hoor!!

Hey Mariska,

Jeetje, het zit jullie niet mee zeg!
Wat goed dat er toch medische kinderdagverblijven bestaan, is Zaandam dan wel voor je te doen?
Ik heb altijd in Zaandam gewoont en het verkeer daar valt gelukkig wel mee.
Waar wonen jullie nu?

Hoe ben je erachter gekomen dat het niet goed is met je hart en bloedsomloop?
Heb je hartklachten?
Meisie, het liefst zou ik nu door de computer je ene dikke knuffel geven, maar dat gaat niet dus dan maar op de virtuele manier: KNUFFEL!!!!

Liefs Monica

Terug
Bovenaan