Wanneer komen er weer kiezen door?

Hi allemaal, onze dochter van 2,3 mnd zit steeds met haar vingertje achter in haar mond, soms slaapt ze en huilt ze ook met haar vinger in haar mond. Dus we vroegen ons af wanneer de vlgnd serie kiesjes er komen. Ik dacht nl pas als ze vier zijn ofzo?
Liefs Jude
 
Dat kan verschillen per kind.
Onze jongste was met ons mee voor controle naar de tandarts en die keek ervan op dat hij alle tanden en kiezen al had, hij was toen net 2 jaar oud.
Dus het zou heel goed kunnen dat ze nu de laatste 4 kiezen aan het krijgen is, en zoals je waarschijnlijk wel weet kunnen ze daar ruim voordat ze doorkomen al last van hebben.
Succes ermee.
 
Ons zoontje is 2 jaar en 2 maanden en ik denk dat er bij hem ook een kiesje doorkomt. Hij heeft een paar dagen slecht gegeten omdat hij "au" had in zijn mondje. Zat ook veel met zijn vingers in zijn mondje en kwijlde een beetje.
 
Hoi,
Onze dochter is nu 2,6 jaar. De tandarts heeft laatst bij een controle bij haar mogen kijken en die gaf aan dat er nog 4 kiezen moesten doorkomen. Dit gebeurt doorgaans tussen het tweede en het derde jaar. Ik hou het al een tijdje in de gaten. Nu heeft ze van het weekend 2 nachten gespuugd en wij ons afvragen waarom. Blijkt dat er 2 kiezen in haar onderkaak tegelijk doorkomen. Waarschijnlijk heeft ze in haar slaap op haar vingers liggen sabbelen en is daardoor gaan overgeven. Nu is het wachten op de 2 bovenste kiezen!
Gr. Debra
 
toevallig vandaag bij tandarts geweest. Rond 3e jaar hebben ze 20 tanden/kiezen. Rond het 6e jaar komen de achterste kiezen door en die blijven ook gewoon zitten. Daar hoeft ook geen ruimte voor gemaakt te worden. Mijn dochter (3,5 jaar) viel trouwens gewoon in slaap daar op die stoel van dat gefriemel aan dr... hihi

groetjes wendy
 
Terug
Bovenaan