Wanneer komt t buikje?

Hoi meiden,

Ik ben nu 9 weekjes opweg en vroeg me af wanneer je in je buik al wat kan voelen. Soms denk ik dat ik een 'bolletje' voel, maar zou natuurlijk ook mn darmen of zoiets kunnen zijn. Ik durf niet te hard of vaak te drukken op mn buik. En zie je werkelijk pas vanaf 3 mnd wat verschijnen. Lijkt me echt geweldig. Nu is het toch nog zo onwerkelijk.
Bedankt in ieder geval en geniet van deze bijzondere periode.
 
Hoi, dat is per persoon verschillend. Bij mij begon m'n buik pas echt goed te groeien bij 4-4,5 maand. Voor die tijd begonnen sommige broeken al wel ietsje strakker te zitten, maar daarna begon het pas serieus (ben inmiddels ruim 26 weken). In het begin zijn het idd vaak je darmen die je voelt en die je buik laten opbollen. Overigens kan het geen kwaad om hard op je buik te drukken hoor, moet je die vk's soms es zien!
Succes met je zwangerschap!
 
Hoi Anna,

Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en heb tot 20 weken nog mn normale kleding kunnen dragen. Je begon vanaf wek 15 'iets' te zien bij mij.

Vanaf week 12 kwam ik iedere 4 weken 2 kilo aan en op dat gemiddelde zit ik nog steeds. En vanaf week 20 ging het heeeel snel, nu heb ik een buik met een punt!

groetjes Eva B.
 
Het verschilt per persoon, maar wat je nu voelt zijn waarschijnlijk je darmen die omhoog komen. In de 20ste week voelde ik pas leven in mijn buik, maar ik moest wel al heel snel met grotere/ zwanegrschapskleding lopen.
 
Hai Anna,
Ik had al een beetje buikje voor mijn zwangerschap (vooral 's avonds na het eten, gewoon opgezet). Met 12 weken kon ik mijn eigen broeken niet meer aan en heb ik mijn eerste positiebroek gekocht. Nu ben ik bijna 18w3d en kan men het aardig zien dat ik zwanger ben.
Met 12w had ik mijn eerste echo. De baarmoeder zat toen twee vingers boven het schaambeen. Je kunt dit zelf voelen. Als je een lichte weerstand voelt dan voel je je baarmoeder. Geniet van je zwangerschap en een fijne periode gewenst !
Liefs, Julie
 
Hoi,
Vanaf 12 weken begint de baarmoeder boven het schaambeen uit te komen. Dat kun je met op een gegeven moment voelen als een klein randje (als je net boven je schaambeen drukt). Verder voelde ik pas leven met ongeveer 20 weken. Vanaf toen begon mijn buik ook opeens zichtbaar te groeien. Wees trouwens niet bang dat je te hard in je buik drukt. Doet de verloskundige ook en het kleintje zit hartstikke goed verpakt.
 
ik had vanaf week 12 erg last van opgezette darmen, en dat verklaarde ook mijn buikje al. Maar met week 21/22 begon ik echt te groeien en kon ik me gewone broeken ook niet meer aan.
 
Terug
Bovenaan