wanneer komt vruchtje of is het een wonder

Hoi mijn naam is nathalie, zou morgen 7 weken zwanger zijn, van de 1ste. Ik mis het forum ondergaan van een miskraam vandaar dat ik hier maar berichtje neer zet.
Weet niet waar ik aan toe ben, heb weinig hoop meer, heb namelijk 4 dagen bloedverlies gehad, nu sinds 2 dagen niet meer.
Maar wacht nog op het vruchtje, of iets, ik verwacht dat als je het verliest dat je echt wel weet dat het onze lieve garnaal (zo noemden we ons embryo-tje) was.
En dat je daadwerkelijk een miskraam hebt gehad.

Nu heb ik 4 dagen bloedverlies gehad, maar niet super heftig ofzo, vergeleken bij een ongesteldheid, peanuts. Geen extreme buikpijnen. Beetje net zo alsof je ongesteld bent.

Nog 8 dagen dan toch maar de 1ste echo gepland staan, nu ga ik met de gedachten heen dat ze gaan kijken of ik wel leeg ben. Had al niet veel zwangerschapskwaaltjes, was alleen moe, en had beetje zere tepels. Moe ben ik nog steeds, maar dat kan pure stress zijn, alleen de pijn in mijn tepels ben ik kwijt.

Heb je een bloeding zonder het vruchtje te verliezen? Moet het vruchtje dan niet gelijk meekomen? het lijkt me zo sterk dat als je bloed verliest en het is een miskraam dat het vruchtje niet mee komt. Je lichaam maakt je toch schoon? Weet er kan wat achter blijven maar kent iemand dit.

Ik weet dat het voor jullie zwaar is om aan jullie verlies te denken. Ik had ook verwacht dat zwangerschap fijn en leuk en spannend zou zijn.
Maar kennen jullie ook wonders?

Hallo Nathalie,

wat erg dat je dit moet meemaken, maar hee, wij kennen het allemaal... Dat maakt het er niet makkelijk op, maar misschien dat je wat steun kunt voelen van de dames hier!

Ik was zelf bijna 6 weken zwanger en heb ook geen vruchtje gezien tijdens het bloeden. Ik heb vrij veel gebloed maar ook kort, 4 dagen maar. Doordat ik veel bloed ook verloor als ik op de wc zat, heb ik het niet altijd kunnen zien of er een vruchtje bij zat.

Ik ben wel bij de GYN geweest om te kijken of ik leeg was, en dat was ik ook. Dat was voor mij een heel naar moment, vooral omdat ik een hond van een GYN. Het is ook wel fijn om te weten dat je leeg bent, dan kan je weer in de toekomst kijken!

Heel veel sterkte meid!

Liefs, Elena

Hallo Nathalie,

Alleerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg voor je vind.

Het kan zijn zoals Elena zegt en dat je het vruchtje ongemerkt hebt verloren op het toilet.
Ik zelf heb begin mei mijn 2e MK gehad en verloor mijn vruchtje spontaan. Ik herkende het duidelijk want vanwege de vruchtzak is het veel groter dan een stolsel. Niet dat ik het voelde toen ik het verloor maar herkende het wel degelijk.

Wat ook heel goed kan is dat het vruchtje nog in je baarmoeder zit. Het heeft zich daar genesteld en zit nog vast. Als het niet uit zich zelf zou los laten, moet je een curretage onder gaan.

Moe zijn en andere zwangerschapssymotonen blijven nog wel even naween. Het HCG kan nog tot enkele weken in je bloed blijven. Je kan dit testen door middel van een bloedtest bij de Gyn of een zwangerschapstest doen.

Hopelijk was het gewoon een vals alarm en had je was er een adertje gesprongen of zoiets en ben je nu nog zwanger. De echo zal antwoord geven op al je vragen. Heel veel sterkte!

Liefs, Marjoleine

Hoi Nathalie,

Wat verschrikkelijk naar en onzeker! Ik snap je vraag (en gevoel), maar helaas kan ik je er geen antwoord opgeven. Ik heb nu 2 x een mk gehad en beide xen waren verschillend.

De echo kan alleen maar vertellen hoe het gaat en wat er allemaal wel of niet is gebeurd.

Ik wil je veel sterkte wensen de komende dagen.

Liefs grote broer

Hey,

Wat klote zeg voor je!!
Ik weet wat je doormaakt...helaas....
Ik ben vorige week zondag het vruchtje verloren...
Ik heb het wel overduidelijk gezien, want het lag in mijn onderbroek toen ik even wilde gaan plassen.
Ik zou 9 weken zwanger zijn, maar het vruchtje was gestopt met 6.5 week...
Ik had 2 weken bloedverlies gehad, ook zonder buikkrampen voordat het vruchtje eraf kwam.
Zelfs toen, helemaal niets van gemerkt.
De bloedingen waren te vergelijken met een menstruatie...

Maar.....WONDEREN BESTAATN DUS IK ZAL SUPER HARD VOOR JE DUIMEN.....
Kun je niet bellen dat je eerder een echo wil??
Ik kon meteen na mijn eerste dag bloedverlies terecht voor een echo....hier moet je niet nog 8 dagen mee rond blijven lopen hoor!!!!

Moet dinsdag voor een echo om te kijken of mijn baarmoeder schoon is.
Je hoeft dus helemaal geen buikpijn o.i.d te krijgen maar ik denk niet dat je het vruchtje verliest zonder dat je het merkt.
Zeker niet als er op een eerdere echo een vruchtzakje met embryo is gezien.
Ik wil je in ieder geval heeeel veel sterkte wensen de komende tijd!!

Dikke knuffel

Hallo meiden, en men grote broer (lientje)

Dank jullie wel voor jullie verhaal en steun.
Moet echt nog een week wachten. Vandaag over een week, heb ik net de echo gehad zeg maar.
Ik las al dat ze eerst van allerlei vragen gaan stellen.
Ik zie me al daar binnen komen. "kunnen we de kennismaking overslaan, ik kom hier kijken of ik wel leeg ben"
Zie er als een berg tegenop.
Zou eerst de intake hebben 2 dagen ervoor, die is verplaatst dag naar de echo.
Leef momenteel in een waas.

Hebben jullie verder wel kindertjes? of allemaal nog steeds vechten voor een 1ste?

Mij rest niets dan afwachten, nurse jij heel veel sterkte dinsdag. Laat het even weten.

Misschien kunnen we een standaard topic aanmaken zodat we elkaar in de gaten kunnen houden. Ik kan natuurlijk ook koffie zetten thuis.
Woon in Rijswijk. Dit verwerken moeten we niet alleen doen.

liefs nath

Ik heb drie miskramen achter de rug en allemaal verschillend. De eerste ging met heeeeeel veel bloed gepaard, maar heb verder behalve stolsels het vruchtje niet gezien. Het was ook al voor de 5e week gestopt. De 2e keer een bevalling gehad. Wat een pijn.... Wel minder bloed en ook het vruchtje gezien. Was toen 7 weken. De 3e keer weer heeeeeeel veel bloed (echt met plonzen) en ook echt het vruchtje met vruchtzakje eruit voelen gaan en gezien. Was toen ook 7 weken. Ik vind het altijd wonderbaarlijk dat er vrouwen zijn die een miskraam krijgen met een bloeding a la een menstruatie. Ik ben net een ballon die open geprikt word. Heel naar. Blijkt wel dat alle miskramen verschillend zijn. Overigens bloedde mijn vriendin in de eerste maanden van haar zwangerschap. Toen ik mee ging voor een (inwendige) echo, stroomde het bloed gewoon op de vloer, maar ... het hartje klopte nog. De gyn zei toen dat het nog alle kanten op kon en ondanks nog een paar bloedingen is ze bevallen van een gezond kind. Er zijn dus wonderen, maar bij bloedverlies moet je toch reeel zijn en beseffen dat het toch fout kan gaan. Sterkte de komende dagen tot de echo. Alexandra

Terug
Bovenaan