wanneer kraamzorg regelen?

hoi,
ik word ondertussen overspoeld met allemaal goedbedoelde raadgevingen. zoveel dat ik niet meer weet wat ik nu wel en niet moet doen:(
wanneer vraag je kraamzorg aan, hoe zit het met het ziekenfonds??
groetjes

Volgens mij heb ik het de vorige keren rond de 12 weken aangevraagd. Volgens mij zit dit standaard in het zorgpakket, toch??? Anders even je polispapieren er op naslaan. Bij mij zat het er standaard bij in.(zit bij de Ohra).
Met een maand of 8 krigj je dan een gesprek met iemand van de kraamzorg om te kijken of je alles goed geregeld hebt enzo.
Nienke

Hoi!

Ik heb gelijk na de 1e echo (met 7 weken) al kraamzorg geregeld. Inmiddels heb ik ook de afspraak voor de 20 weken echo al staan. Ik vind het fijn om zo vroeg mogelijk alles geregeld te hebben. Nadeel is wel als je bv een miskraam krijgt, dan moet je al die afspraken weer afzeggen.

Bekijk de polis van je zorgverzekering.
In de meeste gevallen moet je je telefonisch aanmelden voor kraamzorg via je zorgverzekeraar.

Sommige ziekenfondsen hebben een eigen kraamzorglijn (zie lijstje hieronder). De zorgverzekeraar zal je vragen of je voorkeur hebt voor een kraamzorginstelling.
(Ik heb even voor je gegoogled)

Zorgverzekeraar: Telefoonnummer:
- AGIS 0900 - 88 07
- CZ 0900 - 202 03 40
- IZZ 0900 - 222 32 42
- Menzis 0900 - 202 50 03
- VGZ 0900 - 221 31 41
- Zorg en Zekerheid 0900 - 222 44 66

Er wordt geadviseerd om voor je 4e maand de kraamzorg te regelen.

Heel veel succes!

Liefs Nicole 10w3d

Terug
Bovenaan