Wanneer krampjes minder

<p>Hi allemaal, Sinds 6 weken ben ik mama van een schat van een baby. Helaas wordt zij al weken geteisterd door krampjes. En ja, ik weet dat het erbij hoort en dat alle baby’s dit hebben, maar ik voel mij zo machteloos en vind het zo zielig voor haar. Inmiddels ben ik over op flesvoeding sinds een week en ik begreep dat de piek van de krampjes rond 6 weken ligt. Dit verklaart dat het alleen maar erger lijkt te worden in plaats van minder. Van jullie verneem ik graag wanneer het kantelpunt bij jullie kindjes merkbaar was (ik zit er zo op te wachten!) en de gouden tip. Infacol, Sab simplex, Dr. Brown flessen, goed laten boeren etc. geven niet het gewenste resultaat. Mocht er nog een gouden tip bij zitten (ik las iets over rooibos thee, mensen ervaringen mee?) dan hoor ik dat graag!   Alvast bedankt ? </p>

Zielig om te zien he? 
Ik heb zelf ook rond 8 weken de overstap naar flesvoeding moeten maken en ook hier verergerde dat tijdelijk de al heftige krampjes. Het is nogal wat, darmpjes die het al moeilijk hebben, en die dan ook nog eens aan andere eiwitstructuren in dierlijke melk moeten wennen. 
Hier hebben we ons gehouden aan het plan, niet teveel wisselen met voeding en middeltjes. Het werd na 10 weken makkelijker en ze werd toen ook vrolijker. Tot die tijd was het een huilbaby. Het heeft hier om meer redenen dan alleen krampjes tot 4 maanden geduurd voor we echt aan de andere zijde van een hele zware tijd waren. Maar die krampjes rond 10 weken. Het gaat echt over. Nog even volhouden. 
Hier vond ze het lekker om even op haar buik te slapen. En op de buik op onze arm en dan billetjes trommelen. Van een vrouw bij het consultatiebureau, die veel in afrika gewerkt had, leerden we haar over de knie te leggen, op haar buik, voor een 'flinke' pak op haar broekje ? maar dat vond ze erg lekker. In afrika schijnt dat de go to billentrommel methode te zijn. 

Hier rond de 3 maanden pas, bij allebei de kinderen.

Het enige wat hielp was de baby op zijn buik op jouw onderarm leggen en zo uren ronhobbelen in de woonkamer, van 18-22u soms... en zodra ik probeerde te gaan zitten, begon het gekrijs opnieuw.

Hier duurde het dus echt 3 maanden, bijna elke avond.... al die middeltjes hielpen niks, alleen de de Brown flessen wel iets voor m'n gevoel. Wat was ik blij toen die maanden voorbij waren en we weer gewoon op de bank konden zitten 's avonds. Het is rete zwaar, ik weet het. Sterkte! Je moet er doorheen..

Geen tips, maar wil je een hart onder de riem steken!
Onze zoon is nu 8 weken oud en wij hebben precies hetzelfde! Sterkte lieve mama, ik vind het pittig!

Liefs

Wij zijn overgestapt met 3 weken oud op extra care voeding icm gewone voeding van kruidvat en we merkten na een week al verschil veel relaxter was ze. Ze is inmiddels 5.5 maand en heeft al ong 3 maand nergens last van behalve dat poepen niet altijd heel makkelijk gaat. Tussen 3 weken en 2.5 maand had ze nog wel eens krampjes maar dat was vaak uurtje en dan 1x in de week soms hele week niet. We gebruiken nog steeds 2 schepjes extra care en 4 gewoon. Ze huilt eigenlijk nooit meer en is zon vrolijk meisje.

Kleine man hier ook altijd veel last van krampjes. Nu met 11 weken merk ik wel echt dat het geleidelijk minder aan het worden is en hij idd een stuk vrolijker en gemakkelijker is. Sterkte nog die paar weken ik heb ze ook afgeteld ?

Vanaf 8 weken werd het minder, hij had er heel veel last van! Zoontje is nu 15 weken en nergens meer last van. Het is heel zielig, maar jullie komen er echt. Succes! 

Terug
Bovenaan