wanneer krijg je zwangerschapskwaaltjes

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,,

Hoe is het met jullie,,
Met mij is het prima.
Ik hoor niet thuis op dit forum omdat wij bezig zijn om zwanger te worden..

Maar ik had wel even een vraagje aan jullie?
Wanneer krijg je nu werkelijk last van zwnagerschapskwaaltjes,
ik lees en hoor vaker dat mensen al een of twee weken voor hun nod last hebben van zangerschapskwaaltjes, misselijk, pijnlijke borsten, etc etc..
Maar nu heb ik informatieve sites en boeken ook wel vaker gelezen dat je meestal last rond of pas nam je nod last krijgt van veel die kwaaltjes,,

Hoe zat dit bij jullie? want ik ben hier wel erg benieuwd naar..

Ik heb vrijdag mijn nod en heb nergens last van,,

ik hoop iets van jullie te horen, alvast bedankt..

liefs kleintje.

Hoi kleintje,

ik merkte ongeveer 5 dagen voordat ik mijn nod had, dat ik zwanger was. Moet er wel bij zeggen dat ik de ''symptomen'' herkende van de vorige keer, anders wist ik het niet.   De eerste keer wist ik het niet, wachtte gewoon op mijn menstruatie omdat ik gewoon dat gevoel had. Dat is het moeilijke, het lijkt/voelt alsof je ongesteld wordt,zelfde dingen zeg maar. Maarja, dat is bij iedereen verschillend.

Groetjes Sharon.

hoi hoi,

twee weken voor je NOD heb je meestal je eisprong, en dan moet het bevruchte eitje nog een paar dagen richting baarmoeder verhuizen. Pas als het zich ingenesteld heeft (6 tot 10 dagen na je ovulatie) kun je eigenlijk zwangerschapsverschijnselen krijgen, dan pas weet je lijf dat je zwanger bent. Dus vanaf een paar dagen voor je NOD zou je verschijnselen kunnen krijgen (en positief testen).

Het lastige is altijd dat een paar van die verschijnselen ook kunnen duiden op aankomende ongesteldheid: ik heb altijd een paar dagen voordat ik ongesteld moet worden gespannen borsten. Dat ligt dus aan andere hormonen dan hCG. En misselijk kun je natuurlijk ook van andere dingen zijn.

Dit keer had ik 5 dagen voor mijn NOD een zeer sterk gevoel dat het raak kon zijn, en dat werd bevestigd door een testje.

Nou, ik hoor hier eigenlijk ook niet thuis, maar...
Ik kreeg een paar dagen voor mijn verwachte menstruatie gespannen en gevoelige borsten. Dat had wel eens vaker vlak voor de menstruatie, dus ik dacht niet veel van.   De dag van mijn menstruatie kreeg ik de bekende krampen in de onderbuik, dus ik dacht: nu begint het. Maar geen bloedverlies. De dag erna hetzelfde, de dag erna weer, etc. Elk keer dacht ik, nu begint de menstruatie... Voor dat ik het wist was 1 week overtijd en toen kwamen de zwangerschapsverschijnselen in een rap tempo: misselijk, dingen niet meer lusten, snel verzadigd, mijn eigen parfum niet meer kunnen luchten, het gevoel dat er iets anders was dan anders, meer slapen, vaak plassen van kleine beetjes. Toen wist ik dus zeker dat ik zwanger was (een dikke week overtijd). Heb de test uiteindelijk pas 2 weken later gedaan, want daar werd het zo definitief van vond ik... (ik was niet echt heel bewust bezig zwanger te raken, gewoon gestopt en we zien wel. Wist ik veel dat het bijna meteen raak zou zijn...)

Heel veel succes! Hopelijk is het snel zo ver dat je ook van de kwaaltjes mag genieten!

Groetjes, Karin
mama van Christian (bijna 6 maand)

Je hoeft niet altijd zwangerschapskwaaltjes te hebben. Bij onze eerste wist ik alleen dat ik zwanger was door de uitblijvende menstruatie en de test. Daarna 9 maanden nergens last van gehad, niks, nada, noppes.
Nu bij de tweede een heel ander verhaal, heb nu volgens mij wel ieder kwaaltje gehad, dat je krijgen kunt.

Groetjes Miriam (35+4)

haha
ik heb bij de eerste elk kwaaltje meegekregen maar nu helemaal niets.
Echt super.

Gr Angelique

hoi,
ik kreeg eigenlijk pas met 6 weken zwangerschap(dus 2 weken na de uitgebleven menstruatie) kwaaltjes als misselijkheid,vermoeidheid pas een week of 2 later kreeg ik pijnlijke borsten,

bij de eerste had ik niet zo'n pijne borsten als nu, het voelt nu echt als stuwing en ik zie ze haast groeien dus ik ben bang dat het weer van cup A naar dik C gaat . na de bevalling kreeg ik nl giga stuwing en stond ik bijna op knappen, ze zaten zelfs tot onder mijn oksels. het is toch fijner een maatje kleiner te hebben dan hihi.
maar ja op zich vind ik ze nu wel weer fijn afgezien van de steken, want die uitgeliubberde theezakjes was ik ook zat.

groetjes feyline

Hoi,

nooit last gehad van misselijkheid, maar bij mijn eerste kwam ik erachter dat ik zwanger was door gevoelige borsten, bij de tweede doordat ik alsmaar honger had!

Het klopt dus: elke zwangerschap is verschillend!

Liefs Nika

Terug
Bovenaan