wanneer kun je het hartje horen bij de vk (dus zonder echo)???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!!

Heb even een vraagje aan jullie en hoop op wat snelle reacties

Ik moet om 11.00 bij de vk zijn. Nu hoorde ik gister van een andere vk dat ze kan proberen het hartje te horen omdat ik nu ruim 10 wk ben....
Wat is jullie ervaring? Ik ben eigenlijk natuurlijk veel te nieuwsgierig om het niet te doen maar het risico zit er natuurlijk in dat ze t niet kan vinden...zou ik me dan heel erg zorgen gaan maken? Als dat zo zou zijn dan kan ik t misschien beter helemaal achterwege laten....aaaargh, moeilijk!!
We hebben wel al een echo gehad en die was goed dus eigenlijk geen reden tot zorgen maar in november vorig jaar heb ik een mk gehad met 9 wk en daar heb ik ook geen voortekenen bij gehad

Hoe dan ook, heel verhaal, ik wil graag van jullie weten wanneer je voor t eerst het hartje hebt kunnen horen met een doptone (heet t zo?)???

Alvast bedankt voor de reacties!!

Liefs Lotte

hallo, volgens mij is het jammer genoeg nog te vroeg om het hartje te horen ligt er trouwens ook aan hoe dik je buikwand is bij mij was het volgens mij met 14 wk bij sommigen kan het ook met 12 wk maar 10wk is wel heel vroeg veel succes straks

Hallo Lotte,

ik heb het hartje van mijn kleine gehoord toen hij 10 weken oud was, dus het kan zeker.
Maar je zegt het al zelf, er zit een kans in dat ze het hartje nog niet goed kunnen laten horen.
Ik zou gewoon op de verloskundige afgaan, en als zij het hartje wel wil laten (proberen) te laten horen dan zou ik er voor gaan!! Er is niks zo bijzonder om het hartje van je kleine te horen kloppen!

Groetjes Anne
(38wk en 2 dagen zwanger)

Hey,

Het horen van het hartje is heel speciaal de ene VK doet het later in de zwangerschap als de andere om een eventuele teleurstelling te voorkomen als je het niet hoort. Ik zelf zou a.s. vrijdag de eerste keer het hartje horen maar omdat ik met 16 weken bloed verloor mocht ik komen en werd er voor het eerst naar het hartje geluisterd en een echo gemaakt waaruit bleek dat alles goed was. Maar heb al van meerdere gehoord dat je het wel eerder dan 16 weken kan horen maar dat ligt aan de VK die dat uitvoert.

Wens je veel plezier met je echo en het horen van het hartje maar mocht je het nog niet kunnen horen dan kan je het wel goed zien op de echo.

Gr Fruit Girl 18,4 wk zwanger

Hallo!!

Allereerst natuurlijk reuze bedankt voor jullie (snelle) reacties

EN: wauauauuuawww.....we hebben t hartje gehoord!! wat geweldig zeg, ben weer helemaal onder de indruk!!
t Kan dus wel, ik ben nu volgens de berekening 10+5 maar aan de hand van de 1e echo zou ik nu 10+1 zijn. De vk heeft me wel gewaarschuwd hoor en ze zei ook dat als ik niet zo slank was, ze t niet eens zou proberen...

Maar gelukkig hebben we t toch gehoord!!

Groetjes Lotte

Hallo Lotte,

Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord.  Het stelt je wel gerust he nu je het hartje gehoord hebt.

Grappig trouwens met 10 weken was ik ook nog (redelijk) slank, maar nu sta ik op knappen .   Ik moet   nog maar 1 week en 5 dagen tot mijn uitrekendatum.

Ik wens je een heel fijne zwangerschap toe.

Groetjes Anne
(38,2 weken zwanger)

Terug
Bovenaan