Wanneer kun je weer zwanger worden??

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen zondag een miskraam gehad.
Het lijkt erg op een menstruatie.
Ik was zondag precies 6 weken.
Wij waren een jaar bezig om zwanger te raken en eerlijk gezegt wil ik het liefst zo snel mogelijk weer zwanger worden.
Ik hoor verschillende verhalen dat je vruchtbaarder bent na een miskraam.
En de andere zijn dat je beter een maand wachten kan...
Wat zijn jullie ervaringen?

Liefs Jennifer

Hoi Jennifer,

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie wondertje... Pff.. Dat is allemaal niet niks!

Ik zelf heb altijd van de gyn te horen gekregen dat we er meteen weer voor mogen gaan.
Hij vertelde dat een nieuwe zwangerschap, ook echt nieuw betekent.
Het heeft dan niets te betekenen dat je weer een miskraam zal krijgen.
Of je dan vruchtbaarder bent dan normaal weet ik niet, dat heeft de gyn mij nooit gezegd.
Overigens hoor ik het wel vaker.

Ik zelf heb vorig jaar juli mijn 1e miskraam gekregen, met 10 weken zwangerschap, toch was ik doorgegaan voor een volgende zwangerschap en in november was het weer raak.
Ook deze eindigde in een miskraam met 6 weken.
Toen heb ik besloten om even te stoppen, en in juli onverwacht zwanger...
Het is uiteindelijk een mola-zwangerschap geworden (mijn verhaal staat hier ook op), heel heftig allemaal.
En nu mag ik pas weer zwanger worden vanaf 1-8-2012...

Ik hoop dat je al deze ellende bespaart wordt, en dat je gauw weer zwanger mag worden!
En dat jullie een mooi lief wondertje op de wereld mogen zetten!
En als jij je er goed bij voelt weer ervoor te gaan!
Neem ook zeker je tijd om alles te verwerken!!!

Een hele dikke knuffel!!!

Sterkte met alles

Ik heb twee keer een mk gehad voordat ik van de oudste zwanger was (elke keer met een jaar tussenpoos), kreeg geen advies van de gyn over wachten. We hebben wel zelf een maand of twee gewacht omdat ik door alle hormonen behoorlijk op zijn kop stond.
Ze zeggen vaak dat na een curretage alles goed schoon is en je misschien wel snel zwanger bent.
Je kan dus echt datgene doen wat je gevoel je aangeeft

Hallo Jennifer,
2,5 week geleden heb ik te horen gekregen dat ik een miskraam zou krijgen.
Nu heb ik vorige week te horen gekregen van mijn verloskundige dat ik schoon ben, wat wil zeggen dat alles er spontaan uit is en ik "gelukkig" niet gecurreteerd hoef te worden.

De verloskundige heeft tegen mij gezegt dat ik in principe over 4 weken weer ongesteld zou moeten worden tenzij ik alweer zwanger was. Ik mag het dus gelijk weer gaan proberen en dat ga ik zeker doen.

Sterkte en dat we allebei maar weer snel zwanger mogen zijn

groetjes
Chantal

Hoi!

Ik heb 18 december vorig jaar een miskraam gehad. Net als jij, precies bij 6 weken zwangerschap. Na 1 week had ik weer een negatieve test in handen; her hormoon was weer uit mijn lijf. Na 2 weken(na de miskraam) kwam ik erachter dat ik weer een eisprong had (wij zaten inmiddels anderhalf jaar in het 'zwanger-worden'-proces en zodoende herkende ik mijn eisprong weer). Weer twee weken later had ik opnieuw een positieve test in handen. Dus precies 4 weken na mijn miskraam was ik officieel weer 4 weken zwanger. Helaas werd dit bij precies 6 weken zwangerschap weer een miskraam. Maar volgens onze gyneacoloog had dit niets te maken met het feit dat ik meteen weer zwanger was, maar was dit gewoon domme pech. Het feit dat ik meteen weer zwanger was, kwam inderdaad doordat je nu eenmaal vruchtbaarder bent direct na een miskraam, aldus de gyneacoloog.

Na de 2e miskraam vertelden 2 vriendinnen dat ze zwanger waren. Dit kwamen even hard aan. Zodoende hebben we die maand direct na de 2e miskraam even rustig aan gedaan. 4 weken na de 2e miskraam werd ik weer netjes ongesteld. Toen vond ik het heerlijk; even een 'opruimbeurt' in mijn lijf. Die cyclus daarna raakte ik weer zwanger. En dat ben ik inmiddels nog steeds. Ben nu 36 weken zwanger en hoop met vier weken mijn eerste kindje in armen te houden.

Ik dacht; hier moet ik even op reageren. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik kan je maar één advies geven: volg je gevoel!
Het klinkt alsof je een zogenaamde 'spontane miskraam' hebt gehad. Dat had ik ook. Op zich is dat een 'prettige variant', hoe vervelend het ook is, omdat je lichaam zelf meteen begint met opruimen. Vaak kun je dan ook al weer sneller verder dan als je bijvoorbeeld een missed abortion hebt gehad. Voor je gevoel maakt het verder echter niets uit; een miskraam is een miskraam.

Succes en sterkte ermee!

Hey Meiden

Sterkte.
Ik heb na 4 dagen overtijd en nog geen positieve test (had ik bij mijn dochter ook pas met 5 dagen overtijd) bloedverlies. Ik wilde net weer een test gaan doen toen ik ontdekte dat ik bruin bloed, maar ook helder rood bloed verloor. Ik dacht dat het niet zoveel was. Maar nu lijkt het toch door te zetten en het lijkt op een begin van een menstruatie. Dus denk zelf dat het een erg vroege miskraam is geworden.

groetjes

Hoi,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een miskraam gehad en ik was toen meteen helemaal schoon en mocht toen meteen weer zwanger raken en dat is toen ook gebeurd.

Nu heb ik 5 okt toen ik 10 weken zwanger was te horen gekregen dat het niet goed was en ben ik 10 okt gecurateerd geworden en nu mag ik pas weer zwanger worden als mijn HCG volledig is gedaald tot 0%.
Nu was het deze week al gedaald tot 15% dus hopelijk duurt het nu niet meer lang voor mijn HCG 0% is en dan krijg ik weer groen licht,we hadden ons er zo op verheugd dat we nu toch wel graag een tweede kindje willen.

We hebben gelukkig wel al een prachtige dochter van bijna 4.

Hoi Jennifer

Ik had eind september een Missed abortion. We kwamen erachter toen ik bijna 8 weken zwanger was, maar het vruchtje is niet ouder geworden dan 5 - 6 weken. Ik heb geen curretage gehad, mijn lichaam heeft het zelf afgestoten.

Op 26/10 liet de echo zien dat ik "leeg" dus niet zwanger meer was. De verloskundige gaf groen licht om het weer opnieuw te proberen.
Op 22/11 heb ik pos. getest. Ik was dus dezelfde maand weer zwanger, maar helaas kreeg ik de 24e weer bloedverlies, heb opnieuw een mk (vroege miskraam deze keer). Dit is vandaag bevestigd door de huisarts.

Maar je ziet... je kan heel snel weer zwanger zijn!

Terug
Bovenaan