wanneer kunnen babys dingen gaan vastpakken?

hoi hoi
het is bij iedere baby anders denk ik
mijn dochter inmiddels 2 was 5 weken toen ze iets kon vast houden met 3 mnd kon ze draien van buik naar rug en van rug naar buik   met 5 mnd kon ze zitten helemaal los. 7 mnd lopen in de box 8 mnd kruipen en 12 mnd lopen .
mijn zoon nu 11 weken kon met 6 weken al lachen met geluid en brabbelen ook kon ie al wat vast houden keek gericht naar zijn handjes nu nog trouwens en probeert nu ook iets te pakken
maar hou je er niet aan vast want nog,maals het is bij ieder kindje anders ze volgemn allemaal hun eigen kunnen en willen
succes debbie
 
mijn drie kinderen waren toch wel zo'n 3 maanden voordat ze zelf iets konden vasthouden (2 maanden toen ze tegen iets aan sloegen, als babygym). Verder ontwikkelden ze zich heel verschillend.
Oudste: 6 mnd. omdraaien, 8 mnd. zitten, 11 mnd. kruipen, 13 mnd. staan, 18 mnd. lopen.
Middelste: 4 mnd. omdraaien, 5 mnd. tijgeren, 7 mnd. zitten en kruipen, 8 mnd. staan, 12 mnd. lopen
Jongste: 8 mnd. omdraaien en zitten, 12 mnd. kruipen en staan... (is wel erg laat allemaal...)

Joke.
 
Hoi,

Mijn dochtertje is 3 maanden en ik heb het idee dat ze nog steeds niet door heeft dat het haar handjes zijn waar ze mee zwaait. Wel probeert ze dingen te pakken maar het lukt haar nog niet echt omdat ze niet echt door heeft dat zij dit echt zelf kan doen.
Ik denk ook echt dat het bij elk kind anders is in het begin was ik ook erg bezig met andere kinderen om me heen die konden alles veel sneller dan mijn dochter. Nu ben ik er achter dat mijn dochter het gewoon op haar tempo doet en ik zie het allemaal wel.
 
Hoi Butterfly,

Mijn dochter is 14 weken en kan begon rond de twee maanden te brabbelen. Sinds een paar weken  kan ze dingen (bijv. knuffeltjes of doekjes) pakken (voorheen lukte het ook wel maar was het toeval, nu gaat het echt gerichter). Ook heeft ze zich afgelopen week een paar keer van buik naar rug gedraaid.
Over de verdere ontwikkelingen heb ik dus nog geen idee, maar volgens mij is het inderdaad ontzettend verschillend per kind. Ik heb veel neefjes en nichtjes en daar zaten echt enórme verschillen in qua ontwikkeling. Nu zijn ze allemaal tussen de 14 en 22 en inmiddels kunnen ze allemaal lopen en praten hoor, haha!
Ook heb ik me laten vertellen dat kinderen meestal óf vrij snel zijn met zitten/kruipen/staan/lopen (dus echt puur lichamelijk) óf ze zijn vrij snel met praten enzo. Maar of dat waar is... dat kan ik je misschien over een jaartje vertellen??

Groetjes,
Myrna (mama van Isis, 14 weken)
 
Je moet niet gaan vergelijken met andere kinderen, dan maak je jezelf onnodig ongerust.
Ieder kind doet alles in zijn/haar eigen tempo.
Mijn oudste dochter was overal zo vlot mee, met 3 maanden kon ze zitten, met 6 maanden kon ze staan, en met 10 maanden liep ze. Maar met praten was ze heel laat, ze heeft nooit echt gebrabbeld, en met 2 jaar kon ze nog maar een paar woordjes. Nu is ze bijna 4 en praat de oren van je hoofd.
het ene kind is motorisch sneller, en het andere kind leert eerder praten.
Ze leren het echt wel hoor!
 
Terug
Bovenaan