wanneer kunnen ze mama zeggen?

hallo,

ik was vandaag lekker aan het babbelen met de kleine meid toen ze in de box lag en ze kan sinds eergister de mmmmm zeggen.
de a kon ze al.
nu zei ik een aantal keren lang gerekt mama tegen har.
en het leek er toch echt op dat ze mamm zei.
mijn vriend hoorde het ook. is dit niet te vroeg of zei ze echt nou mama?
ik weet het echt niet.
ze zei het wel meerdere keren ook als wij niks zeiden.

ze is nu 4 maanden oud.

groetjes Miranda

4 maanden is wel jong. Laura maakt dat geluid ook wel eens, maar ik denk niet dat ze me dan bewust bij mijn naam noemt. Ik ga ervan uit dat ik gewoon zal moeten wachten tot ze ongeveer een jaar is voor ze het bewust doet en ook weet dat ze mij daarmee bedoelt. Nu maakt ze ieder geluidje nog om geluid te maken en omdat er wat terug gezegd wordt.

Groetjes Ilona

Tijmen kon het met een maand of 10 zeggen geloof ik. Hij kon trouwens als eerste 'Kelly' zeggen, zo heet de hond van mijn ouders........snik, snik........
En volgens mij zegt bijna elk kindje eerst 'papa', omdat de P makkelijker uit te spreken is...... helaas....
groetjes van Ruth

de m spreekt ze lang gerekt uit maar de p kan ze nog helemaal niet zeggen.
ach het was leuk om te horen en wat natuurlijk wel helemaal geweldig is, als ze me ziet dan begint ze hard te lachen en strekt der armpjes naar me uit. HEERLIJK!!!
owww ben zo verliefd hahaha.

groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Gewoon ervan genieten alsof ze wel echt mama zei, dan kan papa in ieder geval niet meer inhalen.  Helaas noemt Senne ons altijd 'rare', haha.

Groetjes, Dionne

Terug
Bovenaan