wanneer kwam jullie cyclus terug?

A

Anoniem

Guest
Ik weet niet of jullie al zo ver   zijn, maar ik ben 2-3 weken geleden gestopt met borstvoeding geven. Daarvoor gaf ik al 2 maanden alleen nog s morgens en s avonds BV. Jasmijn is 6 maanden oud.
Ik heb nog geen menstruatie gehad (lekker hoor al sinds jan 2006 niet, want toen werd ik zwanger). Hoe lang duurde dat bij jullie na het stoppen met de BV?

Anders misschien toch maar eens een zwanerschapstest doen

groeten Elke

Hoi Elke.

Bij Ioannis gaf ik iets langer dan een jaar bv. 11mnd na de geboorte had ik m'n eerste menstruatie. Nu bij Billy geef ik flesvoeding. Hij is 5 mnd en ik ben 3x ongesteld geweest. Je weet toch wel dat bv geen voorbehoedmiddel is?
Groetjes, Priscilla.

ja, dat weet ik hoor, maar we gebruiken nu condooms, daar ben ik niet zo fan van, vind het toch een beetje eng.
Ik wil eigenlijk een spiraaltje, maar de huisarts die ik gebeld heb wil eerst dat mijn cyclus terug is. Assistente die ik aan de lijn had kon me niet precies vertellen waarom dat is.
groeten Elke

Mijn dochter is nu ruim 5 maanden, ik geef nog borstvoeding en heb nog geen menstruatie gehad. Is wel lekker zo, maar ergens zou ik het ook wel fijn vinden als het weer een keertje zou komen, dan weet ik in elk geval dat alles weer een beetje normaal gaat werken (was nadat ik met de pil gestopt was nl ook nog niet echt het geval). Ik weet dat de borstvoeding geen garantie is, maar ik hoop toch niet dat het pas gaat komen als ik gestopt ben...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hoi,
ik haal dit onderwerp weer even naar boven, want er zijn vast nog wel meer mensen die er iets over weten.

groetejs Elke

Hoi Elke,

Bij mij begon 5 weken na het stoppen van de borstvoeding mijn menstruatie weer, daarna weer netjes een cyclus van 28 dagen. Bij een vriendin vanme duurde het meer dan een jaar! Het kan dus alle kanten op.

groetjes,
Nienke

Hoi, ik heb afgelopen weekend mijn eerste periode gehad, en Thijs is nu 7 maanden, en krijgt sinds 1 maand bijvoeding. Wel raar dat je lichaam daar dan zo op reageert. Heb er echt heel veel last van gehad, terwijl ik dat normaal nooit heb. Weten jullie of het altijd een teken is dat je voeding terug loopt? Thijs krijgt nu nog 5 voedingen per dag, en zou heb jammer vinden als hij niet meer genoeg binnen zou krijgen. Want door de bijvoeding meld hij zich minder vaak voor bv. Groetjes Wendy

hoi,
bedankt voor jullie reacties, het zal inderdaad bij iedereen weer anders zijn, maar nu weet ik dat het dus normaal is als het en paar weken duurt.
Toen ik stopte met de pil, na 10 jaar slikken, had ik onmiddellijk mijn cyclus weer terug. Bijna op het uur af 28 dagen. Ik had op 1 of andere manier in mijn hoofd dat als ik zou stoppen met bortsvoeding ik de dag erna al weer een cyclus  zou  hebben  of zo.. :)
groeten Elke

Terug
Bovenaan