wanneer kwam ullie cyclus terug?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik hoor eigenlijk thuis bij het najaar 2006 forum, maar daar is nog niemand zo ver.
Hoe lang na het stoppen van de borstvoeding kwam bij jullie (als je bv gegeven hebt natuurlijk) weer terug.
Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven, de laatste 3 maanden alleen s morgens en ´s avonds. Sinds 3 weken ben ik volledig gestopt. Ik ben sinds ik zwanger ben geworden nooit meer ongesteld geweest. Ik ben benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voor het nu weer terugkomt.
Ik las net een paar verhalen van meiden die een half jaar na de geboorte al weer zwanger waren en daar schrok ik wel een beetje van !
We gebruiken nu condooms maar die vertrouw ik toch niet helemaal. De huisarst wil pas een spiraaltje plaatsen als mijn cyclus terug is.

groeten Elke

Hoi,

Ik heb vier maanden ongeveer borstvoeding gegeven, toen dat gestopt was werd ik zes weken later ongesteld. ( ongeveer).
Dat is dan ook maar 1 keertje gebeurd, want ook ik ben weer ( gelukkig) zwanger.

Groetjes Hanneke

Je mag ook met de pil beginnen en dan wachten tot je menstruatie komt, dan ben je in ieder geval veiliger.....

Bij mijn oudste werd ik na 4 maanden al weer ongesteld (normale bevalling) ondanks dat ik tot 7 maanden bv heb gegeven.

Bij de jongste werd ik na 2 maanden al weer ongesteld (keizersnede) en heb ik 5 maanden bv gegeven.

Ik ben bang dat dit onderwerp een kwestie is van appels met peren vergelijken, want dat is voor iedereen toch net even weer wat anders.

Groetjes Fonske.

ja ik denk ook dat het bij iedereen anders is, ik ben nu alleen gerust dat het dus inderdaad wel een paar weken kan duren voor het zover is.
In mijn familie komt veel borstkanker voor en ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste vorm van anti-conceptie. Pilgebruik geeft een hele kleine vergroting van het risico op borstkanker en ik heb  al 10 jaar de pil geslikt.  Mirena spiraaltje weet ik de cijfers niet van. Koper spiraaltje is het veiligste maar dat heeft weer andere nadelen.

groeten Elke

Hai meiden,

Ik werdt na 3 maanden weer ongesteld (geef nu nog steeds borstvoeding), vond dat best snel.
Ben 3x ongesteld geweest met een cyclus van 40 dagen, nu ben ik echter al ongeveer 70 dagen niet meer ongesteld geweest.
Heb al een test gedaan en ben echt niet zwanger, denk dat dat dan toch nog door de borstvoeding komt!
Raar, bij iedereen loopt dat toch anders! Als het nog heel lang duurt, ga ik toch maar eens naar de huisarts om het een en ander na te vragen.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi hoi,

ik heb ook 6 maanden bv gegeven (Twan is nu 8 mnd.) Ik heb, toen hij 2 mnd was en spiraaltje laten plaatsen en ben deze week voor t eerst ongesteld geworden. Ik wist niet wat me overkwam!!! Ik ben al sinds aug. 2004 niet meer ongi geweest en dit overviel me echt!!! Kad ook mega veel pijn, ook nog nooit gehad. Dus of het door het spiraaltje komt of door de tijd die tussen mijn laatste en deze menstruatie zat, kweenie, maar prettig was t niet.

Liefs Maaike

Ik ben 3 maanden voor het eerst weer ongesteld gewordenen sindsdien komt het weer netjes iedere maand terug, helaas!

Ik geef overigens nog steeds borstvoeding aan Lyanne en ben ook nog lang niet van plan daar mee te stoppen. Zolang ze nog wil en mijn lichaam het nog maakt, blijven we voeden!

Groetjes, Marieke
mv Lyanne 18-8-2006

Terug
Bovenaan