Wanneer laaste voeding

Hallo
Mijn dochter is nu 3 maanden en ik weet even niet wanneer ik haar laatste fles moet geven.
Ik begin s`ochtends om 6.30 en eindigd s`avonds om 22.30.
Ze krijgt 5 voedingen over de hele dag om de 4 uur.
Ik hoor best wel vaak dat baby`s van deze leeftijd om ongeveer 21.00 hun laatste fles krijgen en dan de nacht in gaan.
Ik snap niet hoe ze dit doen als je je kindje om de 4 uur voedt en om 06.30 begint dan kom ik niet s`avonds om 21.00 uit maar om 22.30.
Ik kan toch niet twee flessen zo kort op elkaar geven. Ik zou het trouwens wel prettig vinden als ze wat eerder de nacht in ging, dan kon ik ook eens wat vroeger naar bed.
Wie kan mij hier raad of advies in geven.
Alvast bedankt
GR. sylvia
 
Volgens mij werkt dat nog niet bij een kindje van 3 maanden hoor. Dat kun je pas veranderen als je dochter fruithap/groentehap krijgt. Tot je kind 4 maanden is en hiermee mag beginnen (in ons geval zelfs 6 maanden) zul je er niet omheen komen om 's avonds die fles nog te geven hoor. Wat ik deed, ik ging gewoon lekker op de bank liggen en sliep alvast van 20.30 tot 22.00, op die manier kreeg ik toch voldoende slaap.

Sorry, je zult dus echt nog even moeten wachten.

Groetjes en succes
 
Hoi,

Mijn dochtertje is bijna vier maanden en ik geef haar ook 5 voedingen.

Ik begin om 07.00 uur en dan krijgt ze om de vier uur een fles, de laatste voeding krijgt ze om 22.30 uur!!

Succes ermee.

 
Hoi Sylvia,

Mijn dochter heeft het volgende schema:

07.00 uur fles van 180 cc met 6 scheppen nutrilon en 5 schepjes (die bij de nutrilon zit) nutrix.

12.00 uur fles 180 cc met 6 scheppen nutrilon

14.00 uur half potje fruit

16.00 uur fles met 180 cc met 6 scheppen nutrilon

18.00 uur groentehap (half potje)

20.00 uur laatste fles 210 cc met 7 scheppen nutrilon en 6 schepjes nutrix.

Ze slaapt er gewoon op door tot de volgende ochtend.
Probeer het gewoon eens uit. Gewoon een planning aanhouden die voor jullie goed is en kijken hoe je kindje hierop reageert.

Succes.

Groetjes Esther
 
Hoi,mijn dochtertje is nu 13 weken en ze krijgt eveneens 5 flessen per dag, ik heb het volgende schema:
07.00u/07.30u
10.45u/11.15u
14.45u/15.15u
18.15u/18.45u
21.30u/22.00u
tussen deze tijden heeft ze vaak honger. CB adviseerde mij de laatste fles niet later te geven dan 22.00u ongeacht hoelaat ze die fles ervoor had. Bij ons werkt het prima en ze heeft zelf haar schema aangepast. succes Judith
 
Het ligt aan het gewicht van het kind, volgens mijn CB arts. Mijn dochter kreeg toen ze 6 kilo woog 4 voedingen ( om de 4,5 uur). Ik start om 7:00 en eindig om 20:30. Ze slaapt goed door.
Ze krijgt sinds deze week pas fruithapje, maar dit vult nog niet genoeg om hier vol van te zitten, De flessen zijn d ehoofdvoeing, dus of je wel of niet fruithapje geeft moet niskk uitamken om een fles af te kunnen bouwen.
 
Ik wil even reageren op diegene die verteld dat haar kind 6 kg weegt.
Hoe oud is hij of zij, want ik kan me niet voorstellen dat mijn dochter van 3 mnd al een fruithap mag hebben.
Gr. Sylvia
 
Terug
Bovenaan