Wanneer laatste fles eraf?

A

Anoniem

Guest

Hoi dames,

Ik vroeg me af wanneer je kunt stoppen met het geven van de fles rond 23.00 uur? Wij hebben nu ongeveer het volgende schema:

8.00 borstvoeding
12.00 fles
15.00 fruit-/groentehapje
16.00 fles
19.30 borstvoeding
23.00 fles met rijstebloem

Als we de laatste voeding laten vallen, dan wil ik de laatste borstvoeding laten vallen en dan een fles geven.

Bij wie gaat dit al goed en hoe oud waren jullie kleintjes? Sofie is nu ruim 5 mnd.

Groetjes Marije

Hoi,

Dat verschilt heel erg per kind, je kunt hem ook steeds verder naar voren schuiven en kijken of dat goed gaat!
Moet je je kindje echt wakker maken en kost dat veel moeite, dan kun je overwegen om hem in 1 keer te laten vervallen, maar heb je het idee dat ze het nog nodig heeft, schuif hem dan een half uur per week/aantal dagen  op!
Het is wel de leeftijd dat de gros van de kinderen echt gaat doorslapen, maar je kunt beter op je eigen gevoel afgaan!

Gr MJ

Wij maakten Mason altijd wakker om 23.00 voor de laatste fles. Met 3 1/2 maand merkte we dat hij daar veel moeite mee kreeg en de fles niet opdronk. Toen zijn wij ermee gestopt. Sindsdien krijgt hij om 19.00 zijn laatste fles.

groetjes Tessa

Hoi Marije,

Mijn dochter is ook 5 maanden, ze kreeg ook nog rond 23 uur een flesvoeding (ik ben trouwens ook aan het afbouwen met BV, geef nu alleen nog 's ochtends). Een paar weken geleden wilden wij zelf vroeg naar bed, we dachten toen: we gaan gewoon slapen en zien wel wanneer ze wakker wordt. Dat was dus op hetzelfde tijdstip als wanneer we wel die laatste fles nog gaven! Vanaf dat moment hebben we hem gewoon laten vervallen. Je kunt het natuurlijk gewoon een keer proberen, dan merk je vanzelf of ze er nog behoefte aan heeft.

Terug
Bovenaan