wanneer laatste fles eraf?

Hoi hoi,
Mijn zoontje is nu  14 weken en krijgt 4x 180 cc en 1x 190 cc (laatste voeding).
Maar wanneer gaat deze laatste fles er eigenlijk af?
En hoeveel tijd mag er tussen de laatste en de eerste voeding zitten?
Ik geef nu om 7.00 -  11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 uur. De flessen gaan schoon leeg en dat binnen 10 minuten!
Groetjes, Nicole

hoi nicole
je kan het gewoon eens proberen.word hij om 3 uur wakker dan weet je genoeg.boas sliep met een week of 14 van 22 uur tot half 10.bij ons verviel dus eigenlijk de eerste fles omdat hij zolang sliep.af en toe hadf hij een terugval en had hij behoefte aan een 5e flesje.dus toen kreeg hij 3/4 dagen 4 x 210 en dan een keer 5 x 200.nu met 20 weken hoeft hij eigenlijk nooit meer een 5e flesje.ik heb het wel verschoven  naar 19:30 ipv 22 uur.dan hoef ik hem niet meer wakker te maken.
groetjes kari

Meike   is nu 10 weken en krijgt om 21:00 uur de laatste fles en om 6:00 uur de eerste fles.

Ze zit nu op een schema van:

6:00 uur 165 ml
9:30 uur 200 ml
13:30 uur 200 ml
17:00 uur 165 ml
21:00 uur 265 ml

Wat je zelf kand oen om die laatste fles te laten vervallen is, de fles ervoor minder gaan geven, en de laatste fles steeds vroeger gaan geven en wat je in de voorlaatste fles laat vervallen naar de laatste fles verschuiven.

Die twee laatste flessen gaan dan uiteindelijk samenvallen. End an ben je vand ie laatste fles af. Maar het is uiteindelijk een kwestie van uitproberen.

Ik weet eigenlijkniet meer wanneer we op 4 flessen overgingen bij mijn zoon. Volgens mij zat hij met 10 weken nog niet eens op de maximale voeding.

Maar ja Meike is zwaarder begonnen dus die zal al snel op de 1000 ml per dag.

Miep

Onze dochter krijgt sinds 1 week nog maar 4 flessen. Na lang twijfelen zijn we aan het experimenteren gegaan. Voor de fles van 23.00 uur moesten we ons dochtertje Anne  (17 weken) telkens wakker  maken terwijl ze zo diep lag te slapen.  Was gewoon zielig voor haar...
Ze krijgt nu dus 4 flessen van 190 cc en ze doet  het er prima op. De laatste fles krijgt ze rond half 9 en dan slaapt ze aan  1 stuk door tot 8.00 uur.
Wel houden we goed in de gaten of  ze  "goede" plasluiers heeft.  
We moeten maandag naar het cb, ben erg benieuwd wat zij ervan zeggen!!!

groetjes Pienne

Terug
Bovenaan