Wanneer laatste fles eraf?

Hoi dames,

Ik vroeg me af wanneer je kunt stoppen met het geven van de fles rond 23.00 uur? Wij hebben nu ongeveer het volgende schema:

8.00 borstvoeding
12.00 fles
15.00 fruit-/groentehapje
16.00 fles
19.30 borstvoeding
23.00 fles met rijstebloem

Als we de laatste voeding laten vallen, dan wil ik de laatste borstvoeding laten vallen en dan een fles geven.

Bij wie gaat dit al goed en hoe oud waren jullie kleintjes? Sofie is nu ruim 5 mnd.

Groetjes Marije

Ligt vaak aan het gewicht van het kindje wanneer de laatste voeding eraf kan. Vraag het anders ook even op het consultatiebureau.
Vaak gaat de voeding van 23:00 (flesvoeding wel te verstaan, borstvoeding is nog vaak op verzoek) eraf na 5 maanden. (lichaamsgewicht tussen 5900 en 8000 gram).

Hoi, volgens mij verschilt dit gewoon enorm per kindje. En ook inderdaad of ze goed groeien.
Janneke van ons die sliep al met 8 weken vanaf 19.30 uur door. Dus geen voeding meer gegeven om 23.00 uur.  Toen kwam ze ongeveer 2x om 3.00 's nachts en toen pas de volgende ochtend.
Ik denk gewoon uitproberen.
Succes.

Hier een met hetzelfde probleem. Op het cb zeiden ze als hij nog veel drinkt, gewoon doorgaan. Onze zoon is een flinke (met 3 maanden 8kg). En ondanks zijn gewicht nog niet stoppen. Hij krijgt nog volledige bv, en drinkt de ene avond meer dan de andere. Toch durf ik nog niet te stoppen en te kijken hoe het gaat. Na de voeding van 22.30 slaapt hij lekker door tot 7.30. En dat is me ook wel veel waard. Dus ik denk dat ik doorga tot hij aangeeft niet meer te willen.
En die laatste voeding vind ik zo fijn, een heerlijk slapend mannetje aan de borst.

Luna wordt volgende week 6 maanden en maak haar nog steeds wakker om 23.00u. Ze wordt zelf niet wakker, maar ik denk dat ze anders niet doorslaapt tot 8.00u zoals nu. Of heeft dat er niets mee te maken?

Hoi!!

De laatste fles is er bij ons nooit echt afgegaan. Wel hebben de laatste voeding steeds eerder gegeven en we merkte dat die kleine man best lang door kon slapen. De laatste twee voedingen zaten wel dicht op elkaar. Volgens mij gaf ik hem toen rond deze tijden voeding.. 7-11-15-18-21. Daarna werd de kleine man om 8 uur ´s ochtends wakker en hebben we de laatste fles wat gerekt. Toen hadden we dit schema 8-12-16-20.30. Op een gegeven moment ging hij steeds eerder de nacht in. het ging steeds geleiderlijker. Nu krijgt hij rond half 8 de laatste fles. Ojah... het was ook niet zo dat hij in een keer elke dag maar 4 flessen had. Het ging in het begin eigenlijk om de dag.
Ons ventje was volgens de regels te jong. Maar hij was goed gegroeid, dus hadden ze op het cb er geen moeite mee. Je mannetje moet het natuurlijk wel aankunnen. Is hij wat aan de kleine kant, dan zou ik er nog even mee wachten. Dan hebben ze die laatste fles echt nog nodig om te groeien.
succes ermee!

Terug
Bovenaan