Wanneer laatste voeding, doorslapen baby 10 weken?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet exact hoe het werkt, maar volgens mij zit ik hier wel goed.

Sinds bijna 10 weken ben ik de trotse mama van Silvan.
Hij is ontzettend zoet, huilt bijna niet.

Alleen die nachten.. Ik begin op te raken. Sinds een paar weken hebben we een slaapritueel omdat we het idee hadden dat we geen ritme hadden en dat het zo duidelijker voor Silvan zou zijn dat het nacht is, omdat hij om de drie uur bleef komen.

Nu leggen we hem na de voeding tussen 19.30-20.30 op bed. We lezen een verhaaltje voor en sluiten af met zijn nachtlampje met muziekje. Als we hem niet wakker maken, komt ie op een goede nacht om 3 uur weer, en daarna weer om 6 uur. Maar tijdens de niet goede nachten, komt ie alweer om 1 uur, dan om 3 uur en dan om 5/6 uur. Ik begin echt volledig op te raken.

We proberen geregeld nog een voeding om 23-24 uur te geven, maar dat lijkt niet te helpen, dan komt ie alsnog om 3 uur. Silvan krijgt bv en sinds een halve week geven we als laatste voeding een flesje kunstvoeding, hij drinkt dan wisselend 150-179 cc maar is alsnog om 2 of 3 uur wakker voor een voeding.

Heeft iemand tips? In t begin kon ik het wel aan maar het energietekort speelt zo ontzettend op.. En ik zie geen einde in zicht.. En iedereen om mij heen lijkt wel baby's te hebben die al heerlijk doorslapen, ook al van veel jonger dan Silvan. Ik ben zo toe aan 6 uurtjes slaap achter elkaar..

Mijn vraag is dus eigenlijk; kan ik er voor zorgen dat Silvan ipv van 21-3 (met een goede nacht dan) slaapt van 24-6?

Zelf om half 10 naar bed gaan, heb je ook bijna 6 uur achter elkaar.. ;) Maar even zonder gekkigheid, sommige kinderen slapen met 2 jaar nog niet door. Een kleintje van 10 weken hoeft echt nog niet door te slapen en al helemaal niet als t borstvoeding krijgt. Tussen de middag een dutje doet ook wonderen, veel succes!! Hopelijk gaan de nachten snel beter!

Snap helemaal dat het vermoeiend is. Helaas heeft hij blijkbaar veel honger. Ons meisje is ook 10 weken oud en slaapt sinds een aantal dagen 8 a 9uur 's nachts maar overdag nauwelijks. Ze krijgt 5x 180cc flesvoeding. Wij gaan vooral mee in haar ritme.

@vissen, dat doe ik ook geregeld, alleen de laatste tijd loopt het een beetje in de soep ;). Ga ik op tijd slapen, wordt hij vroeg wakker. Ga ik laat slapen, wordt ie laat wakker. Dus tot nu toe nog helaas geen 6 uur slaap gehad. Vanavond probeer ik het weer. Ik wil zo graag van die tussen de middag dutjes af haha..

Myfteria, wel fijn dat ze s nachts al goed slaapt. Ik krijg haast het idee dat je 2 type baby's hebt, degene die overdag lastiger slapen en dan die s nachts lastiger slapen.. De baby's om mij heen zijn overdag wat pittiger en slapen s nachts goed, aan Silvan heb ik overdag geen kind, hij komt gewoon om de 3 uur, maar s nachts komt hij dus wel geregeld. De laatste nachten dus 3 keer per nacht.

Ik moet me er maar bij neerleggen.. Komt vast vanzelf een keer goed :)

Klinkt misschien een beetje hard, maar je went er aan hoor. De tweede hier was een huilbaby en ik heb een jaar op 2 a 3 uur per nacht slaap geleefd. Hij wordt in mei 3 jaar en ik moet er elke nacht nog 2 keer uit. Maar red het nu prima op 5 uur slaap.

Heeft je baby een speentje? Miss dan proberen t rekken zodat ie beetje gewend raakt aan geen flesje voor 3 uur?
Lastige he kan zo volgende week Weer anders zijn
Z'n naar bed ritme doe je al erg goed dus soms kan je ook niet anders dan dat je al doet! Succes ermee

Terug
Bovenaan