Wanneer last van maagzuur

Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en heb last van een opgeblazen gevoel in mijn bovenbuik. Ik denk zelf aan maagzuur. Ik heb er ook rugpijn bij en heb veel oprispingen en een drukkend gevoel achter   mijn borstbeen. Herkennen jullie dit? Of is het veel te vroeg om al maagzuur te hebben. Ik ben er een beetje onzeker over. Het zou toch niet iets anders zijn?

quote: j_u_f schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2008 20:14:49'));

Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en heb last van een opgeblazen gevoel in mijn bovenbuik. Ik denk zelf aan maagzuur. Ik heb er ook rugpijn bij en heb veel oprispingen en een drukkend gevoel achter   mijn borstbeen. Herkennen jullie dit? Of is het veel te vroeg om al maagzuur te hebben. Ik ben er een beetje onzeker over. Het zou toch niet iets anders zijn?

Hoi,

Ik ben al wel moeder maar lees stiekem wel eens mee op dit forum. Ik heb mijn gehele zwangerschap last gehad van brandend maagzuur. de klachten die jij aangeeft lijken hier wel op. Ik heb zelf van mijn verloskundige gehoord dat je wel wat moet gaan nemen tegen dit maagzuur want als je hier negen maanden mee doorloopt dan kan er een schade aan jou slokdarm ontstaan. Ik heb van haar het advies gekregen om bij de apotheek om een middel te vragen dat je ook mag gebruiken als je zwanger bent.
Ik heb toen hier een drankje (ik weet niet meer hoe het heet) gekregen dat je zonder schade voor langere tijd kunt nemen. Het heeft mij ontzettend geholpen en ik heb een gezonde dochter dus dat was voor haar zeker niet schadelijk.
Ik zou zeker even bij de apotheek langsgaan om te vragen of ze iets voor je hebben.

succes met je zwangerschap en natuurlijk met je maag.

Groetjes
Inge

Hai Inge,

Bedankt voor je reactie.
Ik dacht zelf ook al dat het maagzuur was. Ik heb in mijn vorige zwangerschap een ontsteking aan mijn alvleesklier gehad dus ik word nogal paranoia van bovenbuikpijn. Maar dit is echt anders. Het is vooral 's ochtends heel erg en het wordt minder als ik eet. Volgende week moet ik naar de VK en ga ik om dat middeltje vragen.

Groetjesssss

Hoi,

Ik wilde ook even reageren.
Ben nu bijna 27 weken zwanger van een tweeling en heb ook al vanaf het begin last van brandend maagzuur.
Het wordt nu iets minder dus ik gebruik dat drankje niet meer, volgens mij was de naam van het drankje antagel of zoiets.
Je kunt het zonder recept verkrijgen bij de apotheek, ook al heb je een recept, je moet het toch zelf betalen.
Wat mij ook goed helpt is een glas warme melk of een beetje vanille vla. Je kunt na het eten ook een pepermuntje nemen.
's nachts op je linker zij slapen is ook beter dan op je rechter, dan heb je meer last.
Het drankje ziet eruit als melk en heeft een pepermunt smaak.
Ik hoop dat het jou ook helpt.

Groetjes,

Patricia

Ja Patricia,

Nu jij het zegt weet ik het ook weer maar het is inderdaad antagel. Bij mij hielp pepermunt niet en van Gaviscon weet ik het niet maar Rennie mag je tijdens je zwangerschap wel gebruiken maar niet als je het elke dag nodig hebt. Dan wordt het afgeraden. Ik zou voor de zekerheid ook even met de apotheker overleggen voor de Gaviscon.

Groetjes
Inge

hallo,
Ik gebruikte ook gaviscon maar kreeg van mijn vk te horen dat zij dat liever niet had.
Zij raadde mij aan om Rennie refloxine te gebruiken. Dat is een vloeibare rennie.
En ik moet zeggen het helpt.
Dus overleg anders even met je vk wat zij je aanraad.

gr Daisy 31+4

Hoi j-u-f,
Heb zelf ook last van maagzuur en herken je klachten. Alleen heb ik het altijd na het eten en eigenlijk nooit 's ochtends.

Drankje helpt echt goed, ben zelf aan de Maalox. Bel anders even naar je verloskundige, hoe sneller je het onder controle hebt, hoe beter, toch?!
Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan