Wanneer laten slapen

<p>Hoi Medemama's,</p><p>Ons zoontje van 3 maanden is 's avonds heel erg aan het vechten tegen de slaap. Dit is echt tot krijsend toe. Zijn ritme is op dit moment het volgende:</p><p>Om 7 uur wordt hij wakker gemaakt voor de fles. Daarna speelt hij een uurtje in box en komt er dan bij zitten in de wipstoel als wij en grote broer gaan eten. Hierna gaat hij tegen 9 uur naar bed om om 11 uur weer wakker te worden voor zijn volgende fles. Hier herhalen we hetzelfde als 's morgens en gaat hij tegen 13 uur weer naar bed. Maar dan... als hij om 15 uur uit zijn bedje komt krijgt hij weer eerst de fles en gaat hij daarna spelen. Alleen leggen wij hem hier niet om 17 uur boven om te slapen maar als hij moe is gaat hij in zijn wagenbak in de box of zit hij bij ons na het eten. Dan krijgt hij om 19 uur weer een fles en hierna is het vaak heel erg huilen, krijsen en vechten tegen de slaap. Met een beetje geluk slaapt hij tegen 22 uur. Om vervolgens om 23 uur weer een fles te krijgen. Deze drinkt hij slapend op om vervolgens door te slapen tot 7 uur de volgende ochtend.</p><p>Nu is mijn vraag, moeten we hem van 17-19 uur nog boven in zijn bedje leggen zodat hij dan nog rust heeft en s avonds ook makkelijker in slaap gaat vallen of hoe doen jullie dat? </p><p>Liefs Marjolein </p>
 
Je kan het altijd proberen. Wat ik altijd gedaan had als mn zoontje na bed gaat is een rustig liedje waar hij in slaap valt... elke keer het zelfde liedje als ie gaat slapen. Nu is mn zoontje 2 jaar en ik gebruik dit liedje nog steeds. Is een standaard liedje van de babyfoon... 
Wat ook helpt bij ons zoontje is elke avond voor zn slaapje regelmaat.  Schone luier slaapzak  even knuffelen kusjes en lampsterretjes en muziekje aan... dan lekker slapen. Dit doe ik elke avond en tot nu toe slaapt hij heel snel. 
Maar misschien helpt het. Je kan het altijd proberen 
Succes
 
Hi Marjolein,
Lastig is dat he? Wij hebben 'n meisje wat soms erg moeilijk in slaap komt. Ze is nu 'n halfjaar. Vanaf 't begin slaapt ze overdag al bijna niet.. Ze vecht ook echt tegen haar slaap. Ik probeer 't elke keer weer maar meestal doet ze 't echt niet. We hebben echt al van alles geprobeerd en overal aan de bel getrokken. Klinkt misschien 'n beetje vreemd maar op 'n gegeven moment heb ik echt tegen mezelf gezegd leg je er maar bij neer. Als der slaap nodig heeft pakt ze 'm wel. Als ze s'nachts maar goed slaapt en dat doet ze meestal wel gelukkig. S'ochtends slaapt ze de ene keer 'n halfuur de andere keer 2 uur, heel verschillend. En voor de rest van de dag hou ik in de gaten wanneer ze aantoont moe te worden en probeer haar dan te laten slapen. Soms lukt dit wel en soms ook niet. Het is elke dag weer 'n verrassing. En s'avonds in slaap vallen doet ze de ene keer tijdens de fles en kun je haar zo in bed leggen en de andere keer moet ik 10 keer naar boven en slaapt ze na 'n uur nog niet. Maar ik geef niet op en neem 't zoals 't is en verloopt anders frustreerd 't me alleen maar. Succes meid!
 
Terug
Bovenaan