wanneer luier uit??????

hoihoi, even een vraag:   mijn zoon (net 3 jaar geworden) is sinds een aantal weken overdag zindelijk en nu ook sinds een paar dagen 's nachts we laten hem dan wel om half elf dan nog even plassen maar doen hem nog wel een luier om.

wanneer besluit je om ook 'snachts die lluier af te laten en een bedzeiltje neer te leggen??

hoor graag van jullie   liefs linda
 
mijn dochtertje werd zindelijk tussen 2,5 en 3 jaar.
Overdag had ze in het begin nog wel eens een enkele keer een ongelukje maar na een tijdje ging het helemaal goed.
Ze was gek genoeg meteen vanaf het begin ook 's nachts zindelijk, telkens had ze 's morgens een droge luier om.
Toen heb ik na 2 weken de gok gewoon gewaagd en ook 's nachts de luier afgelaten.
Ik maak haar niet wakker en ze wordt er ook niet wakker van, ze is gewoon droog al maanden lang.
Ze heeft sinds ze zindelijk is een keer in haar broek geplast en gepoept 's nachts en dat was in dezelfde nacht toen ze een beetje ziekies was.
Verder gaat ze gewoon 's morgens naar de wc, vaak pas na het ontbijt.
Dus als ie al een tijdje droog is 's nachts kun je het gewoon proberen.
groetjes Martine
 
Wij hebben Jorick ook van de een op andere dag de luier s'nachts afgelaten. En tuurlijk hebben ze af en toe een ongelukje. Maar met een plaszeiltje / plasmolton, is er niets aan de hand je verschoond het bed en de kleine kan zo weer verder slapen. Wel haalden we Jorick nog weleens uit bed om te plassen als wij op bed gingen. Dit deden we meer uit voorzorg dan dat het nodig was.

Succes !!

Jolanda
 
Mijn zoontje was met 1 jaar en 8 maanden overdag zindelijk (urine dan), met 2 jaar en 2 maanden ook met ontlasting. Nu is hij net een paar weken 3 jaar en is zijn luier af en toe vrijwel droog. Dus ook dat gaat vanzelf. Wij hebben hem bijna niet getraind, hij kwam er zelf mee dat hij op de wc wilde plassen, toen was hij 16 maanden. Zo ook met onlasting:   mama ik ga op wc poepen.
Ik denk dat het bij onze jongste wel anders gaat, niet zo makkelijk.
 
Terug
Bovenaan