wanneer mag baby zwemmen?

hallo allemaal, ik heb een zoontje van 6 weken en over twee weken gaan we een weekendje weg dan is hij dus dik 8 weken. nou vroeg ik mij af, vanaf wanneer mogen baby's zwemmen in het zwembad? is 8 weken nog te jong? en is tijdens gezinszwemmen het water warmer dan met gewoon vrijzwemmen?

groetjes Jolanda (mama van Milan)
 
hoi,

ik ben voor het eerst gaan zwemmen met mijn dochtertje toen ze ruim 8 weken was en dat ging helemaal prima. Wij zijn toen niet naar zo'n speciaal uurtje geweest dus het water was niet extra verwarmd maar toch ging het allemaal hartstikke goed!! Ze is nu 12 weken en woensdag ga ik met haar naar babyzwemmen (dan is het water extra verwarmd)

neem wel een badcape mee voor als ze het water uikomt dat je de kleine lekker in kunt pakken. wat ook handig is om eventueel een wippertje mee te nemen anders zit je er de hele tijd mee op de arm als je aan de kant zit.
 Ik heb haar na het zwemmen wel lekker ingesmeerd met babyolie!

Het is ons in ieder geval goed bevallen!!

groetjes kim
 
Bij ons in het zwembad kun je babyzwemmen vanaf 6 weken.
Het water is dan inderdaad extra verwarmt.
6 weken is nog wel erg vroeg hoor ik ben met Merel begonnen toen ze 4 maanden was geweest.
Deze week was er iemand met een kleintje van 12 weken. als ze zo jong zijn houden ze de kleine wel extra in de gaten ivm onderkoeling als het goed is.
Ik neem trouwes nooit het wippertje mee maar gewoon de maxi cosi
Ga in het begin neit te lang. Die kleintjes zijn gauw moe. Een half uurtje is echt lang zat.
 
wanneer een babytje mag zwemmen ligt maar net aan het zwembad waar je heen gaat.
ik met met mijn zoontje (ook Milan) wezen poedelen bij centerparcs toen was hij 1maand (op de dag precies).
Maar hier in het dorp mag je pas zwammen met je kindje als hij 3maanden oud is.
Ik zou van te voren even vragen.
Overigens de zwemluiers zijn pas te koop vanaf 6kilo
 
Hoi hoi

Ik ben begonnen toen hij pas 4maanden was.
Als je wil gaan zwemmen zou ik naar babyzwemmen gaan dan verwarmen ze het water en houden ze het langer uit en is ook beter voor ze.
In iede rgeval niet onder de douche doen want de stralen zijn daar te hard

Nu is hij 6 maanden en gaan we zondagmorgen naar gezinszwemmen dit is beter omdat je dan alleen ouders met kinderen heb en niet jonge gasteb die de hele tijd bommetjes maken e.d.

De eerste x toen we gingen zijn we een kwartier geweest want hij koelde te gauw af!

Succes
 
Hee hoi,

We hebben voor het eerst 'gezwommen' met onze zoon toen hij 9 weken was. Een zwemluier aan met daarover een zwembroek van maat 68 en dit zat goed. We waren bij een zwembad met een apart kinderbad / doelgroepenbad, dus extra warm water, het grote bad leek me erg koud.

Mams was voorzichtig, maar paps zwierde hem met 1 hand door het water. Hij vond het geweldig, hij lag te stralen in het water!!!

Liefs Lientje
 
Terug
Bovenaan