wanneer mag een kind pasta (macaroni etc.) eten?

hi

weten jullie dat? wanneer mag een kind macaroni, spaghetti enzovoorts gaan mee-eten?
er zitten gluten in, want de meeste pasta is van tarwe gemaakt. met 6 maanden of met 8 maanden? of nog later?

we eten zelf iedere week wel een keertje zoiets, en het zou handig zijn om dan gewoon een handje blanke macaroni aan JCB te geven met wat groente of een gekookt  tomaatje.

Miep

Hoi,

Ik heb geen verstand van gluten e.d., maar zitten deze ook niet in brood? Ik neem aan dat je dat ook al geeft?
In mijn 'bijbel', het voedingsschema van het cb, staat dat je vanaf 7-9 maanden pasta mag geven.
Ik geef het ook nog niet, maar dan vooral omdat ik gewoon niet weet hoe ik het moet geven. Ik pureer alles nog en denk dat pasta dan een erg kleverige massa wordt. Over een tijdje maar eens proberen.

Groetjes,
Marianne

mijn zoontje is net 8 maanden en eet graag en goed (niet teveel hoor)
maar hij eet de macaroni gewoon in hele stukken. spagetti kan je voor je het in de pan doet klein maken en dan gaat het ook goed.
Sommige kinderen eten nog niet zo makkelijk stukjes (mijn dochter was er ook veel later mee) maar bij mijn mannetje gaat het er allemaal heel gemakkelijk in.
groetjes Martine

Ik pureer alles nog behalve zijn fruit. Toch binnenkort maar weer eens stukjes proberen. Een paar weken terug kokhalsde hij ervan. Best zielig.
Voor onszelf maak ik eigenlijk altijd makkelijke pasta: saus uit een pot met verse groente, maar die pot zal wel niet goed zijn voor kleintjes. O ja, ik heb het kinderkookboek van AH, opperdepop, misschien staat daar nog wel iets leuks in.  Ik zal die kleine binnenkort eens verwennen! Weer eens wat anders dan sperciebonen, broccoli en worteltjes!

Groetjes,
Marianne

Hi, In het boekje van het CB staat met 6 maanden en dat heb ik ook gewoon gedaan.
Ik heb het eerst wel gepureerd. Gewoon met een tomaat, beetje vlees en geloof zelfs ook nog paprika en champignon (mogen ze dat wel hebben???). Hij vindt het in elk geval lekker en heb hier geen nare bijwerkingen ofzo gehad. Dus zal wel goed gaan.

Hoi,
Naast het schema wat ik van het CB had gekregen, heb ik ook dit schema op internet gevonden. Het is puur een richtlijn en deze is stukken uitgebreider dan die van het CB. Daarnaast kan je er ook inspiratie uit halen wat je nog meer zou kunnen geven aan eten/drinken. Op www.keukenkikker.nl  staan ook leuke recepten voor baby's vanaf 6 maanden.
Veel succes!

Terug
Bovenaan