wanneer mag iedereen het weten?

Ik ben nu al ruim 12 weken zwanger van de tweede, de tijd is echt voorbij gevlogen, bij de eerste telde ik de dagen af en nu ben ik alweer 12 weken. Toch heb ik het nog niet aan iedereen verteld, er komen mondjesmaat steeds wel wat mensen bij maar toch durf ik het nog niet aan de grote klok te hangen. komt ook omdat ik het nog wel even een leuk geheimpje vind hoor.
Ik moet donderdag a.s. naar de verloskundige en als ze dan het hartje kunnen horen, mag iedereen het weten. Klinkt misschien stom maar dat bewijs wil ik nog graag even hebben. Bij de eerste had ik dat minder maar ik denk dat ik hier teveel nare verhalen heb gehoord. Nou nog een paar dagen...
Wanneer mocht/mag bij jullie iedereen het weten?

Groetjes,
Nienke

Hoi Nienke,

na de echo hebben we het heel wat mensen verteld, maar diegenen die wat verder weg stonden (collega's bijvoorbeeld) hebben we het pas verteld toen we vorige week het hartje, en vooral de bewegingen, van de kleine gehoord hadden bij de vk.

Doe het gewoon wanneer je het zelf prettig vindt!

Groetjes, Kaskes

Wij hebben het een beetje verdeeld. Een aantal vrienden en een paar collega's heb ik het al in een vrij vroeg stadium verteld (9 a 10 weken). Gedeeltelijk omdat ik gewoon m'n mond niet kon houden, was zo blij met het nieuws..! Maar aan de andere kant vond ik het ook wel fijn dat mocht het fout gaan er in ieder geval een paar mensen al op de hoogte zijn en je je verdriet kunt delen. Gelukkig (effe afkloppen) heb ik het nog niet nodig gehad. En nu ben ik alweer ruim 13 weken. Vorige week, na de 2e controle waarbij de babies weer lekker aan het zwemmen en zwaaien waren (en de hartjes weer klopten), zijn we begonnen met de wat wijdere verspreiding van het nieuws. Mijn baas weet het nu ook, vind ik wel fijn eigenlijk.
Maar volgens mij hangt het echt van omstandigheden en voorkeuren af wanneer je het gaat vertellen.
groetjes, Rudy

Wij hebben het verteld aan m'n ouders en schoonfamilie met 9,5 week.
En met 10, bijna elf weken heb ik het zelfs al op het werk verteld!
Nu ben ik  al bijna 16 weken!  (morgen)

Liefs

nu ik over de 12 weken ben mag iedereen het van mij weten
valt trouwens ook niet meer zo goed te verbergen
vandaag heb ik het mijn leidinggevende vertelt dus nu mag iedereen het weten
ook al weten al best wat mensen het hahha kon toch steeds moeilijker me mond houden haha

Een week na de test hebben wij het aan de familie verteld. En aan anderen die heel dicht bij ons staan. Ik vond: hun steun kan ik goed gebruiken als het weer misgaat. De rest mocht het na de tweede goede echo weten, ik was toen 10/11 weken.

Wij doen het in golven: de familie wist het heel snel, rond de 8 weken al. Goede vrienden en de rest  van de familie hebben we het rond kerst verteld en de rest kwam daarna. Op mijn werk ga ik het deze week vertellen. Relatief laat (14 weken),  maar dat komt omdat het de vorige keer misgegaan is, ben wat voorzichtig geworden. Maar ik kan m'n buik niet meer verbergen...!
Ik vind het ook zo'n leuk geheimpje!!

Terug
Bovenaan