wanneer mag je echo vragen??

Hai,

Ik lees af en toe op dit forum, maar neem niet actief deel.
Ik heb begin jan. na 12 weken een miskraam en curettage gehad.

Nu ben ik sinds kort weer zwanger. Ik denk dat ik een week of vijf ben.
 Hier zijn we heel blij mee.
We hebben drie kleine gezonde kinderen en ik merk dat het nu moeilijker is om al te denken dat het nu goed zal gaan. Dat is dus niet vanzelfsprekend!!
Weten jullie wanneer je een echo mag vragen aan de dokter? Bij ons is er nog geen verloskundige in het dorp?

Groet....

heb net op je berichtje op het november forum gereageerd!
Helemaal super zeg. En zou gewoon eens bellen en dan merk je wel wat ze zeggen.
Mijn ervaring is dat elke plaats/VK/zhuis weer anders met een vroege echo om gaat. Hier hadden ze gezegd: krijg je niet, maar hoor van zoveel anderen (andere woonplaatsen) dat met 6/7 weken al een echo krijgen om te kijken of het goed gaat tot dan toe en dan ook nog gewoon de termijnecho (en soms zelfs nog eentje extra tussendoor).

Dus gewoon bellen.... zullen ze echt niet raar vinden lijkt me.

groetjes,
Marije

He meid, kan me je onzekerheid over deze zwangerschap heel goed voorstellen. Gewoon bellen met de arts en vragen of je (gezien je voorgeschiedenis met een miskraam) al snel een echo mag krijgen. Ik heb er zelf na mijn miskramen met 6,5 week een echo gehad om te kijken of het goed zat. Vanaf dat moment is er namelijk hartactie zichtbaar en kunnen ze dus zien of het goed zit. Al is dat natuurlijk geen garantie dat het ook goed blijft gaan, maar het stelt je in eerste instantie wel gerust dat het nu goed is.
Het klopt dat er verschillend over gedacht wordt in verschillende plaatsen ofdoor verschillend artsen. Gewoon proberen!
Succes ermee en ik hoop dat je snel te horen/zien krijgt dat het dit keer goed zit.

groetjes,
Dionne

Hé Alies,

Hartelijk gefeliciteerd! Wat leuk voor je! De anderen hebben gelijk hoor. Als je al bij een gyneacoloog loopt (dat zal wel, na die curettage) kun je daar misschien al zelf een afspraak maken (gewoon uitleggen: curettage gehad, nu weer zwanger, mag ik komen en wanneer?) en anders moet het via je huisarts. Ik mocht pas met acht weken, om zeker te weten dat er een hartje zou zijn. Vond ik wel zinnig, als je niet zo regelmatig ongesteld bent dan kan 6 1/2 week best 5 1/2 week blijken en dan is er geen hartje en zit je in de stress. Maar ja, dat kan de gyneacoloog of je huisarts allemaal bepalen. Ik zou er wel snel achteraan gaan, want het duurt soms even voordat je terecht kunt.

Veel succes,

Liefs,

Zeeuws Meisje

Vreselijk he die onzekerheid.
Ik net ook gebeld met ZK maar waren dicht vandaag, niet aan gedacht ivm bevrijdingsdag. Dus weer dag afwachten.

Succes!

Lente88

Hoi,

Omdat ik onregelmatig ong ben gaan ze bij mij vrijdag kijken hoe oud het is. Waarschijnlijk 4 weken en een paar daagjes. Veel zullen we dus nog niet zien. Vorige week vrijdag had de huisarts een negatieve test en afgelopen maandag had ik (eindelijk) een positieve test.
Misschien kun je het er ook op gooien dat je niet weet hoe lang je al zwanger bent. Ik ga trouwens nog niet naar de gynaecoloog maar naar de röntgen voor de eerste echo. Ik heb nog niet tegen de huisarts gezegt dat ik zwanger ben omdat ik bang ben dat mijn echo dan niet door gaat. Misschien niet helemaal eerlijk van mij maar naar 4 miskramen wil ik het gewoon eventjes zien.

Petra

Terug
Bovenaan