Wanneer mag je na de bevalling weer in bad??

Hoi!

Volgens mijn vk kon je pas weer in bad als je een week gestopt bent met vloeien, Dit om infectiegevaar en ontstekingen te voorkomen. De wond is nog steeds open als je vloeit heb ik begrepen dus dat zal wel de reden zijn. Ik denk dat je dus nog even moet wachten!

Groetjes

Ik heb van de verloskundige in het ziekenhuis gehoord, dat je pas na 6 weken weer in bad mag, zwemmen en naar de sauna. IVM infectiegevaar. Zodra je met 6 weken de nacontrole hebt gehad kun je deze dingen weer gewoon doen.

Hoi,

Ik ben een echt baddermens en vroeg na de bevalling aan de vk. wanneer ik weer in bad mocht. Ik had idd ergens gelezen dat je tot 6 weken erna moet wachten.
Ze zei dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakte, en als ik zo graag ik bad wou, dat gerust kon. Een week na de bevalling ben ik dus weer in bad gegaan, heerlijk!
Maar of het echt verstandig is geweest, ik weet het niet..... want ik heb nu wel een ontsteking aan m'n hechtingen. Dat had ik voordat ik in bad ging ook al wel een beetje, maar het is nu nog niet over, en dat duurt me toch wel wat te lang.
Ik denk dat je best een enkel keertje in bad kunt gaan, maar gebruik dan geen zeep.

xx Syrah mv Ezra

Hoi!
Ik zie dat de meningen/adviezen wel verschillend zijn van de verloskundigen!!

Volgens mijn vk, mocht ik zo snel ik wilde weer  in bad na de bevalling en seks mocht ook gewoon als ik daar aan toe was.

Maar ja, hier wordt je niet echt mee geholpen he??

Groetjes,

Hoi hoi,

Ik ben ook al zo`n badermens.....
En ik wilde het liefst in de kraamweek al in bad, maar mijn kraamverzorgende zei dat je pas in bad mocht als het vloeien voorbij was inderdaad voor infectie gevaar.
Ik heb me er met veel veel moeite aan vast gehouden. Ik vloeide ook nog eens 5 weken. Maar later zat ik te denken, mag je dan als je ongi bent ook niet in bad???? Dat is toch hetzelfde??
Als ik het over mocht doen, zou ik gewoon in bad stappen maar dan zonder olie of schuim erin.

Groetjes, Ris

In principe mag je na een week best wel weer in bad als je het lekker vindt. Zwemmen en sauna is een beetje ander verhaal, omdat dat openbare ruimtes zijn. Je weet niet wat je daar voor bacterieen op kunt pikken, maar in je eigen huis valt dat echt wel mee. Die onstoken hechtingen zijn denk ik niet erger geworden omdat je in bad bent gegaan. Het eerste advies bij onstoken hechtingen is toch een sodabadje om het vuil eruit te trekken. Dat helpt meestal heel goed. Leg een grote vuilnisbakzak over je wc pot, onder de bril en laat een beetje doorzakken. Vul met lekker warm water en een eetlepel soda. Ga hier 10 min inzitten. Als je klaar bent even een schaar door de zak en het water loopt zo weg.

Ik vind het raar want ik heb nu een ontsteking aan de hechting ( ben niet in bad gegaan) gewoon pech hebben. En ik moet idd juist een badje maken met soda of badades en 5 min 2x per dag in zitten voor de hechting. Gelukkig al stuk beter maar kan niet wachten tot het bloeden stopt hahah ( zondag 2 weken geleden bevallen) 

Terug
Bovenaan