wanneer mag je naar 5 voedingen per dag

hallo

onze sophie is as zondag 6 weken oud en drinkt nog om de 3 uur ongeveer 120 cc......

dit moet ik soms echt rekken omdat ze vaak al iets eerder komt.......

ze weegt nu ongeveer iets meer als 4 kilo schat ik ( 1,5 week geleden 3900 gram)

het lijkt me zo lekker als ze pas om de 4 uur zou komen en snacht langer zou doorslapen, nu komt ze vaak om ongeveer 04.30 ( een halve week doorvoor opeens pas om 06.0-07.00 maar dat was dus maar even)

ze drinkt nutrilon standaart gemixed met nutrilon forte......

wie weet dit en wat geef je dan in het flesje...

liefs tobi

Hoi,

Yari was 4 weken toen we hem om de 4 uur 130 cc gaven, we moesten hem telkens wakker maken en dronk dan de halve fles maar leeg....
Ik ben toen van 120 cc naar 130 cc gegaan, hij drinkt ook nutrilon standaard met forte. Dit rustig aan opgebouwd omdat ik heel veel hoorde dat ze krampjes van forte krijgen.
Hij is nu 13 weken en het gaat super.

Groetjes Marina.

Als JIJ denkt dat ze van de nacht voeding af kan. nou dan ga je het regelen. elke keer proberen te rekken ipv om de 3 uur ga je rekken naar 3,5 uur. enzovoort.
nu komt jr soms zelfs om de 5 uur!! maar dan heeft tie ook giga honger. en dan krijgt tie ook 120. van me. ( hij weegt bijna 4 kilo )

gewoon op je gevoel doen meid. is nog steeds het beste. ( eigen woorden van het cb hier )

dank je wel meiden voor het reageren, maar wbt het rekken dat gaat dus niet want 9 van de 10 keer komt ze eerder, dus ik dacht als ik haar nu wat meer ga geven  .. dan komt ze misschien wel wat later......

liefs tobi

maar wet niet echt hoe je dat gaat opbouwen......dus al iemand dat weet  

Merel is nu 8 weken en krijgt al 150 cc. om de 4 uur.
Ze weegt rond de 5 kilo.
Ze krijgt dit niet altijd leeg, maar vaak wel.
ze slaapt snacht ook door, het liefst slaapt ze langer dan 8 uur!
Dit doet ze al ruim 2 weken nu....HEERLIJK!!!

Hoi,

Jamie is nu 7 weken en krjgt ook 5 voedingen. Mijn schema is:

07.30 uur

11.30 uur

15.30 uur

19.30 uur

23.30 uur

Hij krijgt dan 135 cc elke keer. Dit gaat ook allemaal op. Ik mag
verhogen, maar omdat hij tot woensdag elke keer zo spuugde wil ik het
rustig aan doen. Woensdag dronk hij ook nog maar 125 cc per keer. Dus
hij gaat al vooruit. Hihi.

Bij Jamie is het eigenlijk vanzelf gegaan naar 5 voedingen. Dit kwam omdat hij   's   nachts zo goed doorslaapt.

Succes ermee.

Groetjes Natasja

Waarom geef je niet op verzoek, Danique doet dit al vanaf 3 weken en ze krijgt genoeg binnen en niet te veel.
Ik heb zelfs een krantenartikel gelezen als je op verzoek geeft dat kinderen minder kans hebben om dik te worden.
Zelfs op het cb zeggen ze dat dat het beste is

Liefs Ilse

patrick komt wanneer hij honger heeft en dan krijgt hij ook eten. soms zit er 5 uur tussen soms 3 uur. Hij wordt zondag 10 weken maar komt ook nog 's nachts.

Hij weegt nu ongeveer 6500 gram en krijgt flesjes van 160 cc per keer.Dit drinkt hij niet altijd op. vaak valt hij in slaap. Ik zou wel over willen stappen op 5 voedingen maar hier is hij nog niet aan toe. Ik denk dat je kindje vanzelf aangeeft hieraan toe te zijn.
Hij komt 's nachts tussen 5 en 6 uur en slaapt hij nog even verder. Maar ik krijg er bij z'n laatste fles echt niet meer in dan 160 dus meer melk in minder voedingen werkt voor hem niet. Ga op je gevoel af.

groetjes sacha

Terug
Bovenaan