Wanneer mag je weer doorverwezen worden bij pcos?

<p>In 2020 is er na een jaar proberen PCOS geconstateerd.. kort daarna werd ik zwanger en kregen we een dochter</p><p>Inmiddels anderhalf jaar oud en 6 maanden aan het proberen om opnieuw zwanger te worden met teunisbloem olie waar ik toen ook zwanger mee werd zijn we nog niet zwanger.. tenminste ik denk dat mijn ongesteldheid ieder moment gaat beginnen..</p><p> </p><p>Wanneer mag je evt weer terug verwezen worden naar fertiliteitsarts?  Moet je dan weer een jaar wachten? Daar is mij eigenlijk nooit iets over verteld</p><p>In het afgelopen half jaar heb ik 1 cyclus gehad waar ik geen eisprong kon vinden, de andere cyclussen wel... </p><p> </p><p>Hoor graag jullie reactie ?</p>

Ik denk dat je huisarts hier het beste antwoord op kan geven? Als je in principe elke keer een cyclus hebt met een ovulatie die je kan vinden dan is er nog niet echt een indicatie om nu al iets te moeten doen, ook gezien het feit dat je nog geen jaar weer bezig bent, tenzij je hele lange cycli hebt

Nee met teunisbloem olie zit ik op cyclussen van 28-30 dagen... En positieve ovulatie testen.. 

Mss idd huisarts vragen of idd het jaar hier ook weer opgaat...

Bedankt! 

Als je (vrijwel) elke maand een cyclus met eisprong hebt, waar je cyclus ook nog eens niet te lang is (28-30 is echt prachtig) dan kunnen ze voor nu ook weinig voor je betekenen denk ik. Je hebt daarmee net zoveel kans om zwanger te worden als vrouwen zonder PCOS dus ik denk dat ze dan ook een jaar proberen aanhouden. Overleggen met de huisarts hierover kan nooit kwaad denk ik

Terug
Bovenaan