Wanneer manlief bellen? En hoe werkt verlof?

<p>De titel zegt het eigenlijk ?. Wanneer belde jullie je partner op toen hij aan het werk was?</p><p>Wanneer de vliezen braken of wanneer je echt heftige weeën had?</p><p>En zodra ik hem bel, gaan dan zijn 2 dagen verlof al in of pas als de baby geboren is? </p><p>Ben heel benieuwd ?</p>

Bij mij begon het ‘s nachts, dus ik hoefde hem alleen maar wakker te porren ? De meeste bevallingen starten ‘s avonds of ‘s nachts, dus dat stelt misschien gerust ? De dag van de bevalling is calamiteitenverlof. De dag daarna beginnen de twee dagen vaderschapsverlof.

Bij de eerste gebeld toen ik dacht,  nu niet ik ook echt de verloskundige bellen.  Bij de tweede braken mn vliezen op zaterdag dus hij was toen thuis. 

Voor wat betreft verlof. Bij veel bedrijven ouds het zo dat op het moment je man gebeld wordt hierna werktijd dat dit dan calamiteiten verlof is.  Daarna starten de 2 dagen. Je man mag dan nog 3 dagen onbetaald nemen.  Vanaf 2019 is het 5 dagen betaald verlof maar geen idee of je dat red :)

Wanneer ben je uitgerekend? Als ik het goed heb begrepen krijgen de vaders per ingang van 1 januari 5 dagen kraamverlof ipv 2. 
Mijn man neemt 1 week voor de datum verlof. Mocht het eerder komen bel ik hem als mijn vliezen breken.als ik twijfel over weeën terwijl de vliezen nog in takt zijn bel ik eerst de vk. Dit word mijn eerste dus ik heb geen idee, maar ik denk dat ik het zo ga doen.

Ik heb hem ruim 2 uur nadat de vliezen braken gebeld. Hij was toen bijna klaar met werken en zijn verlof ging dus de volgende dag in. Achteraf een beetje laat gebeld want toen hij thuis kwam belande ik in een heftige weeen storm. Maar het voelde goed, ik was rustig en kon het nog wel alleen af. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je man van huis werkt.  

Vliezen breken meestal pas later tijdens de bevalling. Bij mij begon het snachts (dachten wij). Uiteindelijk is mn man 4 dagen thuis geweest voor de bevalling. Ik had echt weeen maar er gebeurde niks. Maar omdat hij op zn snelst nog 1 uur onderweg is wou ik hem thuis houden.Nu 33 weken zwanger en zodra ik denk dat t begonnen is moet hij thuis blijven of naar huis toe komen. Voor de bevalling krijg je volgens mij 1 dag verlof. Na de bevalling nog 2 dagen. In 2019 krijg je na de bevalling je aantal werkuren van 1 week verlof. Dus bij 32 uur krijg je 32 uur verlof, bij 40 uur dus 40. 

Dames..Ik ben momenteel 39+4. As maandag ben ik uitgerekend. Mocht het kindje aankomende week nog niet komen dan wordt ik de 24e voor het eerst gestript. Wil dit niet doorzetten dan 26e nog eens en dan word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Voor 31 december zal meneertje er hoe dan ook zijn. Dus ik zit nog in de 2018 regeling.Maar zoals ik het nu voor ogen zie bel ik hem zodra ik het gevoel heb dat het gaat doorzetten of de vliezen braken.Helaas moet mijn man nog 3kwartier fietsen voordat hij thuis is. Dus wil zeker niet te laat zijn. Ik hoop echt dat het snachts of smorgens gaat gebeuren zodat hij gewoon thuis kan blijven. Of op zijn vrije dag.

Terug
Bovenaan